Los bericht bekijken
Oud 28 februari 2012, 12:06   #18
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
http://www.destandaard.be/artikel/de...MF20120227_210

Nog één generatie, en aan deze snelheid van afkalving zal de katholieke kerk elke relevantie verloren zijn in de maatschappij.
Dat is een beetje te vroeg gejuicht van jou.
De invloed van het katholicisme en het christendom wordt niet bepaald door het aantal christenen, al dan niet praktiserend, maar door de invloed van het katholicisme op onze wetten, gewoonten, ideeën, de inrichting van onze samenleving...

En zelfs in acht genomen de multiculturalisering en het laïcisme in onze samenleving is die invloed nog altijd veel groter dan u lief is.

Het overgrote deel van onze regels en wetten zijn gebaseerd op een onderliggend idee van persoonlijke verantwoordelijkheid dat vanuit het christendom ontwikkeld is.
Heel wat wetten vinden zelfs hun oorsprong rechtstreeks in dat christendom.
Monogamie en het overgrote deel van de wetgeving over het huwelijk bijvoorbeeld.

Persoonlijk hoop ik, ongeacht het al dan niet overleven van het christendom, dat wij die waarden en verworvenheden zullen kunnen behouden.

Ik zie het toegeven aan de Islam niet als een pluspunt.
Het terug invoeren van rituele slachtingen bvb.
http://forum.politics.be/showthread....t=mensenoffers
Geen positieve evolutie maar wel een terugval naar premiddeleeuwse toestanden als je het mij vraagt...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden