Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas
Ja, ik zit nog niet in het stadium "actief zoeken", dus dat is niet aan de orde denk ik dan.
Dit is het planstadium. Ideale locatie zoeken betekent: afwegen op kwaliteit, haalbaarheid, taal, bereikbaarheid, kennis van de omgeving, jobmarkt, ...
Maar als we in het volgende stadium komen, is het inderdaad een optie om te zoeken naar Belgische bedrijven in X (net zoals het de moeite loont te kijken naar welke X-bedrijven mensen met een Nederlandstalig profiel zoeken, je weet maar nooit).
|
Ik ga ook voor nieuw-zeeland. Ook al omdat mijn zus met haar NZ-gezin er al woont.

Maar hoewel dat mij extra punten oplevert voor de skilled worker schaal, pak ik het anders aan; via de internationale mobiliteit die zo gepromoot wordt binnen mijn bedrijf. (Plan A)
Het zal waarschijnlijk pas voor vanaf anderhalf jaar zijn dat ik zal kunnen beginnen uitkijken en intern solliciteren (ancienniteitsvereistes), maar het staat op mijn agenda. Als NZ onhaalbaar blijkt wordt het een andere Britse ex-kolonie. (Plan B)
Als dat alles misloopt heeft mijn NZ-schoonbroer nog altijd een hernieuwbare energie-bedrijfje, en kan hij mij een job-aanbod doen. (Plan C) Ik werk een korte tijd voor hem en zoek intussen mijn echte gading ter plekke.
Eens nationaliteit verworven: iets zelfstandig doen; bijen houden, een boekenwinkel uitbaten, eventueel import-export consultancy.