Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
En aan Steben:
Natuurlijk acht ik mijn normen superieur. Dat dat onvermijdelijk tot imperialisme leidt is een dooddoener. Het is niet omdat je via politiek en macht ageert tegen wantoestanden in een ander land dat je aan imperialisme doet...
Indien jou stelling zou kloppen zou het verkeerd zijn om jou waarden aan eender wie over te willen brengen. Aan je eigen kinderen bvb.
Waarden verdedigen zonder meer gelijkstellen aan neoconservatisme is een beetje kort door de bocht. De waarden die wij vandaag voorstaan zijn niet onverkort de waarden van gisteren en die van vandaag niet onverkort die van morgen. Wat je nastreeft is dus in feite een sociale evolutie. Geen betonering van het verleden.
Dat verwijt geeft men het VB (en zijn aanhangers) maar al te gemakkelijk.
Ik verwoord dat liever anders.
|
Wie zijn eigen normen superieur vindt buiten de eigen souvereiniteit is imperialist. je kan dat anders noemen, maar het blijft hetzelfde.
Denk je nu echt dat de extremistische moslims iets anders zeggen over u? Die gaan ook uit van hun eigen superieure normen en vinden het bv ook een onverantwoordelijkheid om U uw voruw zo vrij te laten bv.
Citaat:
|
Wie wil dat zijn boom bloesems en fruit draagt begint best niet met het afzagen van zijn wortels...
|
Wie wil dat zijn boom bloesems en fruit draagt begint best niet met
eerst de andere bomen te bekritiseren.