Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
ik heb mijn eigen pa een tijd in die situatie gezien dat hij zonder werk zat, en eerlijk gezegd, ik had niet veel compassie met hem. Probleem met veel oudere werklozen is dat hun eisen regelmatig te hoog liggen. Ik heb al zoveel jaar gewerkt dus ik MOET minstens X krijgen of ik ga Y zéker niet doen. Er zijn anderen, maar zo zijn er veel, en mijn pa was er een van.
Ik heb hem toen gezegd dat hij moest leren minder veeleisend te zijn, want dat al die bedrijven iemand konden krijgen die stukken jonger/goedkoper/flexibeler/... was dan hij om hetzelfde werk te doen. Na een tijd is zijn frank gevallen en heeft hij opnieuw werk gevonden.
|
Mijn pa is na het faillissement van de firma waar hij al héél lang werkte niet langer dan een paar weken werkloos gebleven.
Omdat hij niet onmiddellijk een nieuwe werkgever vond, is hij - op vrij gevorderde leeftijd - als zelfstandige handelaar begonnen.
Destijds durfde ik daar al eens flauwe grapjes over maken (genre: 'zelfstandigen = fraudeurs'), tegenwoordig zeg ik met véél respect:
"
Chapeau!"