Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de griffel
Je hebt wel een heel speciale kijk op de ondernemerswereld.
Zou het te veel gevraagd zijn om jouw leeftijd mee te delen en hoelang je al werkt en waar (forum is toch anoniem)?
|
Geen probleem. Ik ben 24, heb een goed half jaar ervaring, waarin ik reeds 300 euro opslag en 2 opleidingen heb gekregen + ben op het moment expat in Duitsland. Ik doe support werk, wat een gigantisch knelpuntberoep is.
Echter het benadeelde groepje dat zich samengezet had waren de dames van administratie. Is administratie een knelpuntberoep? Sommigen zeggen van niet. Maar bij ons is er lang gezocht naar iemand die deze job op degelijk niveau kon uitvoeren. Bijgevolg kan zelfs een "secretaresse" zich onderscheiden. Als mijn baas niet luistert naar de administratie, is hij ze kwijt, en zij zijn echt niet eenvoudig te vervangen.
Citaat:
|
En kan je je inbeelden dat niet alle mensen jouw al dan niet vermeende capaciteiten hebben en dat de meeste mensen niet uit de 'bazen' kunnen kiezen.
|
Niemand verplicht je om bij te scholen, ervaring op te doen op misschien niet zo leuke jobs en over het algemeen je ogen open te houden voor een goede kans. Maar als je dat alles niet doet, dan moet je niet klagen dat je een "slechte" baas hebt.
Iedereen zonder fysieke handicap en een normale intelligentie kan zich in mijn situatie bevinden. De vraag is of je er de moeite voor wilt doen. Ik heb echt niet zo een bijzondere capaciteiten. De enige kwaliteit die ik heb is dat ik wil bijleren. Bovendien besef ik dat alles wat ik leer, cash geld waard is.