Los bericht bekijken
Oud 1 augustus 2004, 18:25   #14
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Aan @lpha en Dies :

Ik neem het jullie zeker niet kwalijk dat jullie blijkbaar een iets minder goed geheugen hebben dan ik. Naast het feit dat ik een vrij goed geheugen heb, heb ik ook de slechte gewoonte dat ik veel zaken lang bijhoud. Hier volgen wat passages uit Knack :
Ok, je hebt gelijk. Als links-liberaal boeide de toenmalige pvv me bitter weinig wegens te rechts en te conservatief.

Opzich heb ik er niets op tegen dat migranten die, om wat voor reden ook, wensen terug te keren naar hun land van herkomst, een "gouden handdruk" ontvangen voor bewezen diensten aan de economie en hun pensioenrechten behouden voor de gewerkte periode. Ik vind dat zelfs fair. Zij die hierblijven hebben recht op sociale zekerheid, die gouden handdruk is een compensatie daarvoor.

Dat neemt niet weg dat ik fel gekant ben tegen een politiek die de deportatie van migranten voor ogen heeft. Zeker de eerste generatie is in zekere zin slachtoffer geworden van een gelegaliseerde grootscheepse mensenhandel met als enig doel de arbeidsmarkt te ontwrichten. Dat ze er zelf eventueel ook beter zijn van geworden doet niets ter zake. Dat is enkel maar een gevolg en was nooit de bedoeling.
Mensen na "gebruik" dumpen is onethisch en immoreel. Zoiets is enkel mogelijk in een systeem dat de mens degradeert tot een kostenfactor en productiemiddel.
Ik ben wel voor de migratiestop. Dat lijkt op het eerste zicht niet liberaal maar ik ben van mening dat in tegenstelling tot de aarde, die iedereen toebehoort, dit niet geldig is voor een gemeenschap. De creatie hoort de creator toe, in dit geval horen de welvaart en sociale voorzieningen toe aan de gemeenschap die haar creeerde. Komt nog bij dat op dit moment er een reserve bestaat 1 miljoen potentiele arbeidskrachten. Er is evenwel nood aan goed opgeleide buitenlanders in de zogenaamde knelpuntberoepen. Toch ben ik voorstander om de markt te laten werken, het probleem lost zich vanzelf wel op als deze beroepen goede toekomst perspectieven bieden.
@lpha is offline