Los bericht bekijken
Oud 29 februari 2012, 19:43   #15
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De communautaire overeenkomsten,zoals onderhandeld bij de vorming van deze regering, moeten nog voor het parlementair reces,en bijgevolg nog ruim voor de gemeenteraadsverkiezingen,door de volksvertegenwoordiging in wet gestemd worden.

Tot die tijd zullen we communautair gekrakeel in crecendo horen.Vooral van het FdF kan moeilijk anders verwacht worden (ze zouden ons eigenlijk een beetje teleurstellen nietwaar )

Ik ben enigszins teleurgesteld in Vlaams Minister Bourgois.Hij heeft zich(politici lopen vaak in deze val....)in een val,opgezet door de pers, laten lokken.De pers houdt ervan om beweringen op te kloppen,bepaalde uitspraken uit verband te halen en te belichten,en vervolgens een "tegenstander" of een "benadeelde" te vinden...(ja Siegfried,het zijn uw leerlingen die daaraan meedoen )

NU stoer doen heeft eenvoudig geen zin,enkel FdF en VB kunnen hier garen van spinnen,voor betreffende gemeentes en hun bewoners is er geen wijziging tot na betreffende stemming.

Eigenlijk zijn het vooral CD&V en O-VLD die op de "hot-seat" zitten....zij houden zich echter,wijselijk,nogal stil.
Juiste analyse. Ik begrijp ook wel dat dit steekt zoals een wespensteek, maar je moet alles in zijn kontekst zien. Wat Maingain zegt of niet zegt zou ons totaal moeten koud laten. Zijn politieke gewicht is wat WIJ bereid zijn om hem te geven. Niet meer, niet minder. Hij heeft zijn elektoraat, dat is zeker. Maar als wij via onze media daaraan aandacht besteden, dan spelen we een match op ZIJN terrein. Doodzwijgen. Niet reageren. Bourgeois moet volgens mij keihard bestuurlijk optreden met alle toegelaten
middelen, maar vooral de contramine niet opzoeken. Zo geeft hij gratis publiciteit aan het FDF die nu ze niet meer in kartel zitten met MR nauwlijks nog middelen hebben, en al helemaal geen hefboom hebben binnen de politiek. Maingain is nu wat hij in essentie altijd was : een lokaal politicus die op een one-issue thema werkt dat enkel in brussel en de periferie aanslaagt.
Loop aub niet in de val door teveel te reageren op die man zijn gelul.

En Milquet, tja... dat is nooit de slimste van de klas geweest en van taktisch vernuft heb ik haar ook nooit kunnen verdenken.
Dat zij denkt dat ze tien man en een paardenkop kan winnen bij de regionale verkiezingen door nu als cdh politica wat fdf praat rond te strooien is de dwaasheid voorbij, ver voorbij. Ze beseft zelfs niet eens dat ze reklame maakt voor iemand die haar zwaarste concurrent is.

Let maar op , men zal haar in de federale regering tot stilte dwingen, het kompas staat voor 100% gericht op het uitvoeren van de institutionele akkoorden tot staatshervorming, en niets maar dan ook niets mag daar tussenkomen.
De oppositie doet haar werk, de meerderheid zal koppig standhouden. Maar af en toe is er een dwaze koeketiene die denkt dat haar eigen pietluttige agenda belangrijker is.

Eigenlijk zou ik graag eens een vergadering horen van de kern, als ze brullen tegen Joelle dat ze haar grote klep moet dichthouden.

Politics , I like it.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden