Los bericht bekijken
Oud 29 februari 2012, 19:45   #817
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Maar het is minstens even dom, om op voorhand al dingen uit te sluiten, terwijl er net miljoenen mensen zijn die zeggen iets gezien of meegemaakt te hebben.
Waar sluit ik dingen op voorhand uit, ik heb al meerdere malen gezegd dat mijn standaardhouding scepticisme is. Als iemand iets uitzonderlijks claimt dan wil ik daar ook bewijs voor.

Citaat:
Als ik een OBE ervaren heb, dan is dat of die, voor mij, ondanks da'k 't niet kan bewijzen, reëel.
Als er dan nog eens een miljoen mensen zeggen net hetzelfde gehad te hebben... Dan nog bestaat het voor u niet.
Dat mag voor u dan wel reëel zijn, dat wil niet zeggen dat er geen andere verklaring voor kan zijn. Er zijn een hele hoop 'gemeenschappelijke' dromen, welk bewijs is er dat OBEs een uitzondering zijn? Als u weet heeft van miljoenen mensen die allemaal een OBE hebben gehad, wat verhinderd u dan om een sluitend experiment op te zetten? Er is een goede reden waarom ooggetuigenissen beschouwd worden als de zwakste vorm van bewijs. Herinneringen vervagen, veranderen en worden aangevuld door de verhalen van andere mensen. Bijvoorbeeld: psychologen kunnen u herinneringen doen herleven die nooit plaatsgevonden hebben.