Los bericht bekijken
Oud 1 augustus 2004, 20:01   #54
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

allez ik zal eens 'inhoudelijk' reageren, alhoewel dit voorstel eigenlijk te ridicuul is om de moeite te doen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister
Heel veel homo's trouwen met een vrouw om voor de buitenwereld een facade op te trekken uit schaamte voor hun seksuele geaardheid. Het gebeurt daarbij
vaak dat de vrouw de werkelijke geaardheid van haar man niet kent. Eens zij er
achter komt is ze mogelijk al zwanger terwijl ze besluit het huwelijk te ontbinden
omdat ze niet getrouwd wil blijven met iemand die eigenlijk een SCHIJNHUWELIJK
is aangegaan en dus zijn verplichtingen als echtgenoot niet zal nakomen.
vaak ontdekken homo's (en lesbiennes) pas op latere leeftijd hun geaardheid.
Citaat:
Het gevolg: een zoveelste echtscheiding met nodeloos verdriet en kinderen die opgroeien in verscheurde gezinnen.
echtscheiding zijn tegenwoordig (jammer genoeg) schering en inslag. maar volgens mij is de oorzaak in de overgrote meerderheid iets anders dan homoseksuele gevoelens van 1 van de ouders. bovendien kunnen kinderen perfect opgroeien in een 'verscheurd' gezin, ik spreek hier uit ervaring.
Citaat:
Dit alles zou kunnen worden voorkomen indien
de wet iedere burger (vanaf de seksuele meerderjarigheid) zou verplichten de
seksuele geaardheid te laten vastleggen op zijn/haar identiteitskaart.
zoals ik reeds zei weet men dit niet altijd op de leeftijd van seksuele meerderjarigheid. vaak duurt het jaren eer men er voor zichzelf achter komt.
Citaat:
Dat dit een privé-aangelegenheid zou zijn en niet zou stroken met de bescherming van de privacy vind ik je reinste onzin. De seksuele geaardheid is toch een natuurlijk gegeven dat iedereen zou mogen weten? Bovendien zou dit alle taboe's doorbreken. Dankzij deze massale "outing" zal voor het eerst officieel kunnen worden vastgesteld hoeveel miljoenen homo's,lesbiennes en biseksuelen er onder ons zijn,waardoor deze seksuele voorkeuren in één klap uit het schemerdonker van de marginaliteit zullen worden gerukt en op meer aanvaarding en begrip zullen kunnen rekenen dan voorheen.
zoals u zelf zegt, is homoseksualiteit voor veel mensen nog een taboe, maar aanvaarding en begrip ga je door jouw voorstel niet kweken. als je trouwens af en toe het nieuws volgt, zou je weten dat het geweld tegen holebi's toeneemt. je voorstel kan dus gevaar opleveren voor deze mensen.
Citaat:
Degenen die achteraf bekeken gelogen hebben over hun seksuele geaardheid en daarop worden betrapt moeten zwaar worden gestraft (misbruik van vertrouwen, valse verklaringen enz...).
en wat als de persoon er zelf nog niet was achter gekomen? hoe ga jij controleren of iemand liegt of niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden