Los bericht bekijken
Oud 2 maart 2012, 00:43   #257
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Hoe voor mij?
Alle profeten van Adam t/m Muhammed (de laatste in de keten van openbaring predikers) zijn gewone mensen uitgekozen om een boodschap te verkondigen. Ze zijn slechts waarschuwers. Sommige profeten van die duizenden zijn slechts religieuze profeten en anderen zijn islamitische profeten (religieus en seculier).

Wie niet gewaarschuwd is, wordt niet veroordeeld tot de bestraffing in hiernamaals. Iedereen moet verantwoording afleggen en iedereen is voor zichzelf verantwoordelijk. Er is paradijs omdat God genadevol, alwillend en rechtvaardig is, en er is hel omdat God streng in het straffen en rechtvaardig is. Je oogst wat je zaait.
Okay... tot daar klinkt dat zelfs erg redelijk... in het christendom had je gewoonweg pech als je niet op de hoogte was

Maar de vraag was eerder of de islam een zekere 'verklaring' heeft voor het ouder worden en uiteindelijk de dood.

Citaat:
Met andere religies moet je geen rekening houden. Als die waar zijn, dan heb je niets te verliezen, en als dit onwaar zijn, dan heb je ook niets te verliezen.Maar met openbaringsreligie heb je alles te verliezen of alles te winnen.
Hoezo ?
Ik begrijp hier twee zaken niet :

Gesteld dat een andere religie waar zou zijn en die verteld zaken diametraal op jouw openbaringsreligie ( en gesteld dat je ook op de hoogte was ) dan zal het toch kiezen worden ?

En wat gebeurt er als je niet op de hoogte was ?
Je komt net te zeggen dat je niet gestraft wordt in het hiernamaals.
(Beloond lijkt me ook uitgesloten)
Komt er dan aan die zielen gewoon een eind als ze sterven ?

Citaat:
Dat is het verschil en dat is rede. Zéér simpel.
amai wat een rede
praha is offline   Met citaat antwoorden