Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz
Van jouw wiskunde snap ik idd weinig.
|
dat is duidelijk gebleken.
Deze is overigens de normale wiskunde die heel eenvoudig is, namelijk dat de grens van een oneindige deling van 1, bijvoorbeeld: 1, 1/2,1/4, enzovoort.....gelijk is aan 0.
Kun je niet werkelijk zelf volvoeren, maar je kunt wel gemakkelijk begrijpen dat aan het einde van die oneindige reeks 0 ligt.
In de wiskunde is dit bekend als de limietberekening.
Dus wat ik vertel is niks bijzonders.
En naar het grootte toe is dat de oneindigheid, die je ook niet werkelijk kunt bereiken door eindeloos vermenigvuldigen, maar wel begrijpen dat het als begrip bestaat.
Er is zelfs een teken voor: het lemniscaatteken.
Citaat:
Ik hou het liever bij de klassieke wiskunde die de rest van de wereld gebruikt. Met de klassieke wiskunde kan ik er tenminste op rekenen dat als ik 2 keer dezelfde bewerking uitreken dat ik ook 2 keer hetzelfde resultaat zal verkrijgen, dit is duidelijk niet het geval in harrie's wiskunde,
|
Het is alleen jammer dat je hier geen concreet voorbeeld van wilt noemen.
Blijkbaar omdat je zo maar wat zegt en vreest door de mand te zullen vallen.
Citaat:
wat maakt dat harrie's wiskunde eigenlijk geen nut heeft want je kan er toch niks mee berekenen of voorspellen.
|
Je bent in de war met de moderne wiskunde die met waarschijnlijkheden werkt.
Deze heet de kwantummechanica.
En ik voorspel dat we het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen, veel beter dan wat de wetenschap voorspelt dat het heelal onder zal gaan.
Mijn waarheid is de eeuwigheid en die van de wetenschap de tijdelijkheid.
De leugen is tijdelijk, de waarheid is eeuwig.