Los bericht bekijken
Oud 2 maart 2012, 15:26   #281
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik stel alleen maar vast dat er relaties zijn met een min 16 jarige die wel degelijk uitgroeien tot een "normaal" en "gelukkig" huwelijk & dat een verschil van 11 of &é jaar na verloop van tijd verkleint en aanvaardbaar wordt (van zodra één van de partners ouder is dan 16).

Het punt is zoals de slogan van KBC "praten helpt" - we krijgen hier een zéér éénzijdig beeld van "die vent". Bovendien is er in onze cultuur een grote nadruk in de relatievorming gelegd op de "romantische liefde" en zijn we het erover eens dat "fearrangeerde huwelijken" in feite uit den bozen zijn.
& dan zijn er nog de "reality shows" op TV over tienerbevallingen (die hebben geloof ik ook niet altijd netjes gewacht tot ze 16 zijn)
Ik denk niet dat het probleem hier is dat relaties met een groot leeftijdsverschil goede relaties kunnen zijn. Het gaat over de te jonge leeftijd van het minderjarige kind!

Tenzij U natuurlijk vindt dat uw dochter van 5 gerust met een man van 25 een "relatie" mag onderhouden omdat ze eventueel als zij 25 is en hij 45 weldegelijke een goede relatie zullen kunnen hebben....

de series over tienerbevallingen tonen net aan hoe belangrijk het is dat de kinderen eerst wat ouder en meer met kennis en verstand moeten omgaan met het andere geslacht, dan een kind van 13 met een vent van 24.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 maart 2012 om 15:27.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden