3 maart 2012, 07:01
|
|
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj
En jij denkt echt dat het Goldman Sachs clubje van Europa daar iets aan gaat veranderen.
Wie legt die besparingen op?
Een paar rating bureaus, ook clubjes van het groot kapitaal, die de Europese capo's van die politieke maffia, volledig in de hand hebben.
We hebben politici nodig die durven zeggen,
Europa loop naar de kloten, tot ieder land op eigen tempo zijn schuldenberg heeft afgebouwd tot een aanvaardbaar niveau.
Ze halen er nieuwe landen bij, om nog wat meer belastingbetalers te hebben, die ze kunnen uitmelken en om andere landen in de neerwaartse spiraal mee te sleuren.
Denk je niet dat het probleem ligt in de politiek en de privé sector, waar alles draait om meer winst en de graaicultuur ongestraft kan doorgaan. Voorbeelden genoeg.
Ik heb het geluk dat ik mijn auto bij pech zelf kan herstellen en ik verzeker je nu al dat hij minstens 5 jaar langer dienst moet doen als normaal.
Bij mijn buren en kennissen hoor ik hetzelfde: dan moet hij het maar iets langer volhouden, beter een herstelling, dan mijn geld aan de staat te geven met de nieuwe BVI.
Wie wint daaraan?
Dat Europa eerst de interne concurrentie oplost in plaats van enkel een monetaire en economische unie op te richten.
Waar blijft het sociale luik. Hoor je daar iemand over spreken.
Je kan een kip plukken en op eten en dan heb je niets meer, of je kan ze bij de haan zetten en een paar kiekens kweken, dan kan je daarna iedere dag eieren eten. Die kosten je enkel nog het voer.
Het kan en moet anders, maar dat zal niet lukken met dit Europa en zijn landen, waar de maffia een officieel en legaal statuut gekregen heeft.
Waar blijft nu de commentaar over de verlenging van de ambtstermijn van ons haiku wonder. Hebben al onze politici plots hun stem verloren?
Wij willen een warm Vlaanderen, maar we zijn akkoord met een kil ondemocratisch Europa. De hypocrisie ten top.
Is hij democratisch verkozen? Heb jij je stem op hem mogen uitbrengen?
En dan maar kappen op dictaturen, terwijl ze ze zelf aan het installeren zijn.
Democratie is wat het kapitaal wil.
Niet akkoord ben je een terrorist, wel akkoord ben je een rebel.
|
2+
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!
|
|
|