Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjampetter
Aan dat 'verhaal' van die bedrijfswagens doet de staat op korte termijn m.i. een groot voordeel.
De bedrijfswagens die nu door de ondernemingen verkocht worden brengen immers 21% BTW op.
Plus BIV!
Op iets langere termijn gaat de staat er natuurlijk een pak geld aan verliezen.
Geen nood evenwel... de PS en haar aanhangsels zullen wel iets anders vinden.
Maar hun 'dienstwagen' op dezelfde voet behandelen als een bedrijfswagen?
Laat me lachen... 
|
Het levert veel meer op dan je zou vermoeden, maar indirect levert het ook een pak besparingen op.
Op langere termijn zit er natuurlijk inkomstenverlies aan te komen voor de overheid, maar niet direct voor de federale overheid, want de BIV is een gewestelijke materie.
De federale overheid verliest dus NIETS, het zijn de gewestelijke regeringen die verlies gaan lijden, hoewel door de hervorming van de BIV gaat Vlaanderen zeer weinig verliezen aan BIV inkomsten, het gaat er zelfs extra aan verdienen.
Dienstwagens van bedrijven, dus voertuigen die bestuurt worden door een chauffeur en niet door de gebruiker worden zowel binnen de regeringen als binnen bedrijven op deze manier belast.