Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem
Ik bedoel met 'het tij zal wel eens keren' dat er ook een tijd komt waar huisbazen zullen smeken om te kunnen verhuren. Niets blijft ooit hetzelfde.
|
Ook voor rokers niet...
Citaat:
Als ik fel reageer tgo huisbazen met een niet-rokers clausule, is het ook omdat er al een politicus is die geopperd heeft om rookverbod in privé-woningen toe te passen. Van het ene komt het andere. Zo gaat dat. Als je vanop afstand bekijkt wordt er gezegd dat we boven onze stand hebben geleefd. Dat boven zijn stand leven slaat ook op een soort overheidssnobisme dat van de burger een robotje wilt maken, om die burger op een paternalistische manier gezond te houden voor de economie. Ik zie alles globaal.
Dat snobisme gaat van rookverbod in café's tot en met het verbod om een kippenhok te bouwen op eigen grond. Denk jij nu echt dat je alles mag doen op eigen grond?
Het uitbreidend rookverbod is slechts een onderdeel van een trend. Blijkbaar zitten we nu in een époque waar mensen zowat alles slikken, zonder nadenken, zonder analyse. Dat noemen ze inter bellum periodes. Periodes van vrede.
De hypocrisie van rookverboden (in openbare gebouwen en openbaar vervoer enz tot daar toe) en de inertie tgo luchtpollutie van auto's en industrie is voor mij al voldoende om kritisch te zijn.
Economie is de heilige icoon blijkbaar.
|
Wil je nu suggereren dat roken niet ongezond is?