Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Je schijnt absoluut volledige grote groepen te willen veroordelen op basis van wat sommigen deden of doen.
|
Het gaat niet meer over sommigen, het gaat over velen, zeer velen.
Zoals de misdaden van de nazis veroordeeld werden (en worden), mogen de misdaden in naam van de religieuze variant met fascotrekjes, de islam, van mij ook veroordeeld worden. L'histroire se répète. Ik kan me ook perfect inbeelden dat de "nieuwe" collaborateurs binnen afzienbare tijd met afgeschoren kopjes gaan rondlopen.
Citaat:
|
Je beseft toch dat jij dan ook vroeg of laat ook wel zult veroordeeld worden door iemand die jouw redenering toepast?[/
|
Nee, want ik pleeg geen misdaden in naam van een fasco-ideologie/religie. Het kan natuurllijk wel zijn dat ik slachtoffer wordt van een import roodovervaller die mij te grazen neemt omdat hij nu eenmaal van zijn religie kaffers mag bestelen en zelfs liefst moet van kant maken, of het slachtoffer wordt van een genocide eenmaal de voleglingen van artisjoks lievelingsreligie demografisch de overhand hebben genomen. Dat ligt nu eenmaal in hun traditie om minderheden uit te schakelen eens zij in de meerderheid zijn.
Ik kan natuurlijk ook slachtoffer worden van een verdwaalde kogel eens ze elkaar beginnen uit te moorden zoals in menig moslimland gebeurt.