Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V
Een frisse boodschap van rechts: doe de armen de crisis betalen. Het is de schuld van de joden, de werklozen, de gepensioneerden, de sociale zekerheid, ...
En als de armen leeggeplukt zijn wat dan? Daar heeft rechts nooit een antwoord voor klaar.
Om maar te zeggen: doe de rijken de crisis betalen is inderdaad een populistische boodschap die sommigen verkondigen, maar kijken we naar de oplossingen van 'rechts' en de door 'rechts' veronderstelde oplossingen van 'links', dan zien we weinig verschil, behalve in wie er moet inleveren, telkens nefast voor de economie.
Maar als je wat moeite doet, dan kom je te weten dat er bij 'links' door meer mensen 'out of the box' wordt gedacht en structurele oplossingen aangereikt worden. Alle oplossingen 'inside the box' leiden uiteindelijk tot libertarisme, het volledige verdwijnen van de sociale zekerheid en wettelijke rechten voor werknemers, en dat is voor de meeste mensen geen goed nieuws, niet enkel voor werknemers, maar ook voor kleine zelfstandigen die van een welvarende brede laag van de bevolking afhankelijk zijn.
|
In het geval van Dexia is er denk ik duidelijk sprake van criminaliteit. Het lijkt mij maar logisch dat het gerecht deze criminelen berecht en dat ze boeten voor hun misdrijf. Daar is in mijn ogen helemaal niks links aan. Volgens mij heeft dat helemaal niks met ideologie of opvattingen te maken, maar alleen maar met gerechtigheid.