Dit is er nog ene die ik me herinner van op de middelbare school. We hadden een lerares Engels die door een operatie de trappen niet mocht gebruiken en altijd met de lift kwam. Na de pauze hadden we les van haar op de eerste verdieping. Ik was met vrienden wat aan het rondlummelen op het verdiep tijdens de pauze toen ik op het idee kwam mijn kauwgum op het oogje van de lift te plakken zodat de liftdeur niet meer dicht ging.
De bel was gegaan en wij stonden al een eindje in de rij te wachten en te gniffelen, toen de twee techniekers, Jacobus & Corneel (bijnamen for obvious reasons) een kijkje kwamen nemen. Ze stonden daar met de handen in hun zakken voor die lift te gapen, duwden eens op een paar knoppen en lieten ontvallen: "tja hij is kapot hé".
Wij lagen natuurlijk in een deuk. Uiteindelijk hebben we dat uur studie moeten volgen omdat er beneden geen klassen vrij waren. (De studie was trouwens ook op het eerste verdiep). De kauwgom is later die dag uitgedroogd en er gewoon af gevallen. Plots werkte de lift weer naar behoren. Niemand is er ooit achter gekomen.