Het leger zoals we nu kennen hier in België is nog niet eens afdoende getrained voor de normale opdrachten.De eenheden het bewaren waard nu zijn onze mijnenvegers en de transporttoestellen- de C130's dus.
Citaat:
Mensen die beroepssoldaat worden trekken het leger in met het heroische doel
voor ogen met ware doodsverachting een vijand te gaan bekampen. Na enige
jaren praktijkervaring dringt de realiteit tot hen door die in schril contrast staat
met het ideaalbeeld dat ze voor ogen hadden: Hun taken bestaan grotendeels
uit oefeningen en voor de rest een gewone kantoorjob.
|
En je wil dit stel half getrainde gefrustreerde beroepssoldaten omgevormd tot een willoos ambtenarenkorps echt werk laten doen... Wow, jij wil omslachtig zelfmoord plegen?
Nu, ik moet zeggen dat ik,tot een dik jaar geleden je voorstel zou toejuichen. Maar een aantal nuchtere opmerkingen vanuit de forumgebruikers hebben me deze conclusies laten trekken.
Bewaking van waardetransporten zoude militairen misschien kunnen doen, als we de bombardiers vervangen door echte wagens, zoals de Mercedes M klasse of de Land/Rangeroovers-De VS zuipschuit,ook beter bekend als Hummer lijkt me niet gepast op onze wegen.
Puur een materiaalkwestie dus.Of wil je een geldtransport laten vergezellen door een koppeltje Leopard tanks?
Bewaking van Moskee'n, kerken en synagoges... wil je dat wel, de beschuldigingen geuit naar het leger toe als zijnde een VB bolwerk,of anders een PS ondersteunende eenheid beloven niet veel goeds op dat vlak. De kat de muizen laten bewaken?
Ik vermoed dat je hier tegenkanting gaat krijgen van uit linkse hoek. ([size=1]of ben je de roosterpraktijken van onze para's al vergeten, daar in het verre Afrika?)[/size]
[size=1][/size]
Terroristische doelen in België.. die zijn er niet.Of zoveel je wil, door de centrale ligging van België. maar de meeste terroristen willen hier geen gezeur, hun Europeese huisje ver van huis gaan ze niet vernielen.
Als men het leger wil inzetten voor ordehandhaving, eerst een serieuze omscholing, en een andere soort van bewapening. Waterkanonnen, stun guns. En desnoods de nieuwe niet dodelijke wapens zoals "painbeams", Gumguns en dergelijke.([size=1]voor hen die dit maar SF vinden- ga maar eens kijken [/size]
[size=1]www.howstuffworks.com[/size])
Dit om te vermijden dat onze triggerhappy militairen teveel onschuldigen omleggen.[size=1]Anders een leuk idee, risicovoetbalmatchen laten begeleiden door een bataljon in opleiding zijnde zandhazen.Wapenstok en waterkanon zijn toegelaten.[/size]
Wolfgang Meister,simplistische uitspraken van een wannabe politicus zijn vermakelijk, maar niet meer dan dat.
Onderbouw je hervormingsplannen wat beter, en vertel eerst hoe je de politiek in dit land gaat aanpakken. Vergeet niet, de politiehervorming is nu al een paar jaar goed bezig, en het enige dat het gedaan heeft is geld gekost.En jij wil dat dan over 2 of 3 ministeries spreiden... waw.