Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Begrijp trouwens niet goed wat de discussie over rituele slachtingen in deze topic doet? Of heeft Gun misschien een schaap zien slachten in de IKEA? Dan begrijp ik tenminste al een beetje waarom hij een draad meende te moeten openen over zijn IKEA-bezoek.
Maar nu het toch over rituele slachtingen gaat:
Het zou grappig zijn, moest het niet zo triestig zijn.
Laat het duidelijk zijn: ik ben voor een onmiddellijk verbod op onverdoofd slachten en vind dat daar niet eens een discussie over gevoerd zou moeten worden. Maar beweren dat daarmee het slachten diervriendelijk is, is gewoon potsierlijk. De stress die de dieren op weg naar en in het slachthuis zelf ervaren is enorm. En die duurt ook veel langer dan de fysieke pijn van het effectief slachten. En dan zwijg ik nog van de stress die de dieren tijdens hun ganse leven ervaren in de bioindustrie. Mensen die dus louter een punt maken van dat onverdoofd slachten zijn hypocriet.
Niet helemaal onlogisch aangezien het merendeel van het schapenvlees geconsumeerd wordt door allochtonen.
|
Ach ja, de stress die dieren op weg naar een badkuip op het 7de verdiep ondervinden waar een bot mes hen opwacht, na eerst in een autokoffer te zijn vervoerd, is natuurlijk veel minder. En beestjes voor halalconsumptie die komen natuurlijk niet uit de bioindustrie, die komen allemaal uit een malse wei.