[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Kan jij een deftige link geven waar ooit de nva zou beweerd hebben dat de democratische verkiezingen dermate gefnuikt zouden mogen worden, dat het Blok/Belang juridisch zou moeten verboden worden?
Mag ik jou, tot zolang ik geen deftige link heb, als een duimzuiger beschouwen? Van het laagste soort dan nog wel.
|
Het VB staat al sinds dag 1 garant voor vrijheid van mening.
Jij mag mij bijgevolg noemen wat u wilt.
Hetgeen véél en véél interessanter is is de vraag hoe u mij gaat noemen nadat ik u de link(s) heb gegeven?
Bon: terug on topic:
Ik ga er van uit dat u niet weet dat Bourgeois dat in Le Soir heeft gezegd (u weet wel in "de onderhandelingstaal van de NVA") en nadien is dat overgenomen in De Morgen.
Ik ga er tevens van uit dat u het ook niet wil geloven want dat gegeven is hier op dit forum herhaaldelijk gepasseerd.
Daarenboven heb ik de indruk dat u het ook niet wil wéten: want het staat in het lang en breed op internet (Google weet u wel

)
Ik heb weinig tijd maar ga toch eens op zoek om u te gerieven Schoof.
U bent trouwens een van de weinigen die mij er toe kunnen bewegen om een link te laten zoeken om mijn eigen passief geheugen te bevestigen.
Hier gaan we:
eerst laat ik Chrstian Dutoit even aan het woord in de anti-VB stek van "meervoud".
Citaat:
Als er een probleem is met 'racistische' oprispingen in de maatschappij, verbied dan het Vlaams Blok. Als er problemen zijn met het leefmilieu, verbied dan Agalev. Het is allemaal zo eenvoudig. Ooit schafte Stalin het analfabetisme in de USSR af per decreet. Eenvoudiger kan het niet.
Geert Bourgeois, de kersverse voorzitter van de Volksunie, zal het wellicht niet slecht bedoeld hebben. In de Oostenrijk-hetze wou hij ook zijn zegje doen, en binnen de partij wou hij wellicht niet onder doen voor Sven Gatz. Edoch, zijn verklaringen in Le Soir, daarna overgenomen door De Morgen en de hele weldenkende en politiek correcte pers, deden bij menigeen de wenkbrauwen fronsen. Bourgeois wil een partij met 600.000 kiezers laten verbieden. Als overtuigd Vlaams-nationalist wil hij die partij laten verbieden door een Belgisch gedrocht als het Arbitragehof - wellicht het meest politiek verziekte product van de Belgische staat - dat dan maar moet oordelen over het 'democratisch gehalte' van het Blok.
Primo. Een Vlaams-nationalist die een gepolitiseerd Belgisch rechtscollege wil omvormen tot een 'Constitutioneel Hof' is een primeur in de geschiedenis van de ontvoogding der volkeren. Secundo: het gaat hier wel degelijk om een partijpolitiek samengestelde club. Tertio. Zijn referentie naar de toestand in Duitsland, waar in de jaren vijftig, in volle Koude Oorlogssfeer, een communistische en een neo-nazi-partij buiten de wet gesteld werden, is potsierlijk. McCarthy wordt als het ware in ere hersteld. Quatro. Bourgeois verwijst naar 'Europa' om scheidsrechter te spelen over het democratisch gehalte van partijen. Nu weet het kleinste kind dat 'Europa' synoniem staat voor de uitholling van de democratie.
Laat ons even wel wezen. Waar Meervoud voor staat, staat haaks op het maatschappelijk programma van het Vlaams Blok. Racisme is ons vreemd, en wij zijn de geestelijke vaders (m/v) van de campagne 'Vlaanderen tegen racisme'. Wat ons betreft is dit een te bestrijden politieke partij. Politieke partijen zijn er om met mekaar inde clinch te gaan. Opiniebladen, zoals Meervoud, zijn er ook om met politieke tegenstanders te polemiseren. Zo is het duidelijk dat wij weinig journalistieke affectie hebben voor een stalinistisch opinieblad als Solidair, uitgegeven door de PvdA. Maar geen haar aan ons kalende hoofd denkt eraan om dit overigens vaak grappige weekblad te laten 'verbieden'. 'Verboden te verbieden' was trouwens één van de centrale slogans van de soixante-huitards.
Weet Bourgeois wel waar hij aan begint? In Spanje werd een Baskische nationalistische partij door een 'Constitutioneel Hof' (El Supremo) buiten de wet gesteld. De partij kwam onder een andere naam op, en won wonder boven wonder een pak stemmen. Bourgeois verwijst naar een 'Europees Hof' dat de bevoegdheid moet krijgen om partijen die zich schuldig maken aan een schending van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens bevoegdheid te geven om 'orde op zaken' te stellen. Met andere woorden : Europa is voor hem het wondermiddel tegen alle kwalen. Voor ons is de werkelijkheid precies andersom. De Europese Unie ondermijnt op een fatale wijze het nog steeds niet verworven recht van het Vlaamse volk op nationale zelfbeschikking. Het willoos wegwerpen van soevereiniteit - nu plots om het Vlaams Blok te bestrijden - staat haaks op het verlangen van de Vlamingen om de democratie dichter bij huis te brengen.
Bourgeois, die het heeft over een 'liturgische' invulling van de democratie, heeft dus enkel bewezen dat hij een politieke koorknaap is. Hij ontgoochelt. Vooral voor diegenen die, na alles wat gebeurd is, een zekere sérieux verwacht hadden van een VU-voorzitter. De zoveelste gemiste kans?
|
De Standaard
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...0CniY7j_AB2o4Q
Politiek.net
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...gAyeE6Ci1taiEg
Citaat:
Misschien zijn er sommige nva-sympathisanten die vinden dat het Belang de nva aanvalt.
Misschien zijn een overgrote meerderheid van nva-sympathisanten zich bewust dat de nva en het belang twee concurrerende partijen zijn ....
|
ja en?
Mag ik niet reageren op die gasten die het vlaams nationalisme besmeuren met Belgicistische slogans en beschuldigingen die geboren zijn in de Belgicistische sanhedrin en die ze graag toepassen op én de NVA én het VB?
Citaat:
"omdat die weigeren hun eerste programmapunt te verloochenen ..."
Wilt u ophouden met zeveren, en misschien wat meer naar je eigen programma kijken, in plaats van naar dat van ons ?
|
Ik begrijp volledig uw gepikeerdheid...toen ik jong was was ik een overtuigde blauwe...tot ik ook merkte dat die zich voor de postjes prostitueerden en hun programma verloochenden....ik ben toen VB beginnen kiezen wegens hun consequentie en hun incorruptibiliteit en heb er in de afgelopen twintig jaar geen dag spijt van gehad...daarom ook ben ik er van overtuigd dat vele vlaams nationalisten naar dat VB zullen terugkeren nadat de inconsequenties van de NVA de frequentie van de andere postjespartijen evenaart......
Citaat:
In het algemeen: stop met bleiren.
|
Dat is nu net hetgeen Bourgeois wilde bereiken toen hij het Blok wou laten verbieden door uitbreiding van de bevoegdheeden van het arbitragehof.
Neen dus...ik blijf mijn mening zeggen zolang ik het nog mag...ondanks de pogingen van de NVA om mijn politieke overtuiging te smoren...
Maar toch bedankt voor de moeite...
Citaat:
We zijn twee verschillende partijen, en één ervan heeft al duidelijk laten weten dat in weerwil van veel overeenstemmende programmapunten en in weerwil van vele individuele vriendschappen enz. enz. er verschillen zijn die te groot zijn om tot meer te komen dan een toevallige gelijklopende stemming.
|
Inderdaad.
En BDW
- lachte die partij die dat verklaarde hooghartig uit. (Neen daar heb ik geen link van Schoof, begin ni gelijk Akira/Artisjok hé

)
- verklaarde op RTL dat hij nooit zou samenwerken met die partij
Citaat:
Trek daar a.u.b. uw conclusies uit.
|
Mijn conclusie is dat het een godgeklaagde schande is dat, nu we in een tijdsscharnier zitten waar de Vlaams Nationalistische partijen samen 50% halen, er één partij is die de Vlaamse Cullotte* zwaait naar de gemeenschappelijke vijand.
*: de Vlaamse onderbroekvlag: wit met een streepje bruin.