Los bericht bekijken
Oud 10 maart 2012, 18:10   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Eén van de meest kenmerkende eigenschappen van de Islam is dat zijn voornaamste brontekst, met name de Koran, op verschillende plaatsen andere religies, zoals jodendom en christendom zwaar basht. Over de visie ervan op de overige religies kunnen we kort zijn : Mohammed sloeg eigenhandig de devotiebeelden van de arabische oerreligies stuk, die in Mekka in de Kaaba opgesteld stonden...

Volgens mij is dat bashen van andere religies niet te vinden of zeker niet in die mate bij jodendom en christendom. Bij sommige Joodse teksten in het OT wordt soms wel eens minachtend gedaan over de onzin van het vereren van gesneden beelden zoals in Egypte, maar daar blijft het dan meestal bij.

Bij de brontekst van de Islam wordt echter van christenen en joden beweerd dat het een stel bedriegers en vervalsers zijn als het op hun religie aankomt! Dat zijn volgens mij ongehoorde beledigingen die in bronteksten andere religies uiterst zeldzaam zijn.

Of vergis ik mij?

Een oproep zou ik daarom willen doen om in deze thread haatverzen uit de Koran en uit bronteksten van andere religies te posten. Haatverzen die dus andere religies en hun belijders betreffen.

Mag ik ook vragen om on topic te blijven en ENKEL over bronteksten te discussiëren. Voor discussies over wat er later in de naam van die bronteksten is uit- en aangericht kan men voldoende in andere threads op dit forum terecht.

ENKEL citaten en discussies over haatverzen betreffende andere religies uit de bronteksten van de Islam en overige religies aub.
De Koran staat inderdaad afwijzend tegenover het jodendom en het christendom.

De bijbel staat afwijzend tegenover het jodendom en elke heidense godsdienst, de islam bestond toen nog niet of die zou ook vermeld zijn geweest als een heidense godsdienst..

De Thora staat afwijzend tegenover elke andere godsdienst en het jodendom is zelf voorbehouden geboorterecht dat je enkel hebt als je moeder een joodse is.

De Thora predikt zelfs dood en vernieling en eist het bloed van iedere dader van een misstapt tegenover een Jood.

Israel is volgens de Thora door God aan de Joden geschonken en dit geeft hen het recht elke niet Joodse bewoner van dat gebied te verjagen of te doden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden