Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
U maakt een fout in uw redenering, het is niet omdat mensen individueel een afwijkende mening over iets hebben, dat daarmee het totaalpakket aan normen en waarden niet geaccepteerd wordt.
|
Dat zijn woordspelletjes.
Niemand hoeft alle waarden te accepteren indien ze er een andere mening over hebben.
Zolang ze de wet volgen is er geen probleem.
Citaat:
Het zijn helemaal geen onrealistische eisen te verwachten dat IEDEREEN ONGEACHT AFKOMST respecteert dat onze bestuursvorm een democratie is, vrouwen en mannen zelfbeschikkingsrecht hebben en gelijke rechten, wij een scheiding kerk en staat kennen en holebi's rechten hebben bijvoorbeeld...het doet er toe toe wat je daarover denkt, maar oproepen tot agressie tegenover homo's het niet erkennen van hun gelijkwaardigheid, religie bevoegdheden geven die niet stroken met onze wetgeving,streven naar een kalifaat,gelijke kansen van mannen en vrouwen niet eerbiedigen, kan niet, punt uit.
|
Ge maakt hier een redeneringsfout.
Ge gaat van de veronderstelling uit dat de waarden en wetten van een land onveranderlijk zijn.
Mocht dat het geval zijn, de vrouwen hadden nog altijd geen stemrecht vandaag de dag.
Het is ieders recht om op te roepen tot verandering, het is aan de maatschappij (de meerderheid) om uit te maken of die verandering een goede of slechte zaak is.
Maar opnieuw, we zijn het op de punten die ge aanhaalt eens, dus stop met me te proberen overtuigen van iets waar we het over eens zijn.
Gelijkheid van man en vrouw, respect tov holebi's, ... dat zijn zaken die in de wet staan en waarvan ik al gezegd heb dat iedereen die moet volgen, voor de rest kiest iedereen de waarden en gewoonten die het best bij hen passen, net zoals producten uit een supermarkt.
Citaat:
Voor mij is die spreidstand er helemaal niet, van mij mag je gerust zeggen een hekel te hebben aan moslims, homo's of wie dan ook.
Je mag zelf zeggen waarom dit zo is, maar verbale agressie tegen wie tot die groep behoort , geweld of het oproepen hiertoe kunnen niet.
|
Ok, respect.
Het is de eerste keer dat ik u de verbale agressie tov een groep zie veroordelen.
Spijtig dat ge het niet meer zegt.
Citaat:
De wet is trouwens gebaseerd op die waarden die ik heb opgenoemd dus nee, hiervan afwijken kan niet.
|
Sommige wetten, ja.
Maar gelukkig hoeven niet alle waarden opgenomen te zijn in wetten.
- Schenkingen aan minder gegoeden.
- Vrijwilligerswerk
- Religieuze gebruiken
- Eetgewoonten
- Taalgebruik (buiten communicatie van overheden)
- De manier waarop we naar het toilet gaan
- Familiewaarden
...