Los bericht bekijken
Oud 2 augustus 2004, 21:58   #162
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Die is niet erg consequent. Je slaagt erin om in een een en dezelfde paragraaf te zeggen dat kinderen helemaal geen nadeel hebben aan opgevoed worden door homo's maar anderzijds 'traumatische' gevolgen oplopen omdat de maatschappij dat (nog) niet accepteert.

Je bent naief als je denkt dat je met wetten de gedachten van mensen kan doen veranderen. Dat is een heel langzaam en geleidelijk proces. Misschien dat homo's daar klaar voor zijn, maar de maatschappij duidelijk nog niet.
OK ik zal het nog eventjes voorkauwen dan, want niets zo erg dan onwillige lezers
De trauma's waarover ik spreek hebben niets met de maatschappelijke visie te maken maar met alles wat het wettelijke aanbelangt.
Er was eens een koppel lesbiennes en die hebben elk een kind. Zij wonen al enkele jaren samen en 1 van beiden sterft.
Wat gebeurt er dan in de huidige situatie? Omdat de kindjes niet geadopteerd konden worden.
Wel het kindje van de gestorven partner gaat automatisch naar de wettelijke voogd, dat kind is dus niet enkel 1 ouder kwijt maar 2 want wordt weggerukt uit de vertrouwde omgeving. Broertje of zusje eveneens kwijt, nieuwe kamer, nieuwe school misschien, nieuw dorp etc.
En allemaal omdat de wet verbiedt dat homo's kunnen adopteren.
Als dat geen TRAUMA is dan weet ik het ook niet.
En zo kan je wel honderden verschillende scenario's bedenken waarin de KINDEREN de dupe zijn van een rigide wetgeving die niet open staat voor evoluties en die het belang van het kind helemaal niet voorop stelt.
Ik ken vele homokoppels met kinderen, die kinderen zijn niet ongelukkiger of gelukkiger dan andere kinderen. Waarom worden deze kinderen dan achteruitgesteld qua rechten?

Laatst gewijzigd door oriana : 2 augustus 2004 om 21:58.
oriana is offline   Met citaat antwoorden