Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Betogers gewapend met kalashnikovs zijn geen betogers maar opstandelingen, punt, net als in Libië. Als het over Palestijnen gaat bent U het daar waarschijnlijk roerend mee eens...
|
Dat is zo, maar ze zijn pas in een tweede fase in gang gekomen, nadat Assad zijn leger had ingezet om onbewapende en vreedzame betogers aan te vallen.
Ik spreek overigens de terroristen met hun kalashnikovs niet goed, vooral gezien ze deel uitmaken van islamietische milities die straks, net als in de meeste Arabische landen waar dictators zijn gevallen, de macht gaan overnemen en meteen na genezing van de pest, de cholera gaan invoeren.
Duidelijk genoeg?
Citaat:
Moest hij niet de steun hebben van een groot deel van de bevolking was hij al lang gevallen net als Mubarak.
|
Met dat stuk ben ik het al veel minder eens. De overgrote meerderheid van de Syriërs hebben nooit hun mond durven opendoen, want ze worden hiervoor vervolgd, gefolterd, vermoord, en gans hun familie lijdt er verder ook onder. Dat is al sinds mensenheugenis. Eerst vader Assad (sinds 1970 ononderbroken aan de macht), en nu zijn zoon (sinds 2000 ononderbroken aan de macht).
Citaat:
De situatie in Syrië is ingewikkeld en laat zich niet in een "de goeden en de slechten" verhaaltje samenvatten.
|
Correct. Vandaar dat ik ook schrijf dat het vervolg ook moet worden begeleid, want in de andere Arabische landen met revoltes zijn de onderdrukkende dictators vervangen door bloeddorstige islamieten.
Maar dat is geen excuus om de slachtpartijen van Assad te laten doorgaan. Toch?