Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder
Jij zegt dus hier openlijk en bloot dat Berre de Scheefpoeper vuil spel heeft gespeeld door bewust Di Rupo de formateursrol te geven. De complottheorie Laeken-PS is hiermee bewezen.
|
Komaan Bokkenreyder... jij weet wel beter. Er waren na de verkiezingen slechts twee denkbare formateurs, BDW en EDR en dat weet jij even goed als ik. In het klassieke spel van informateurs en alle mogelijke varianten daarop zal altijd pas het moment vallen van een FORMATIE opdracht wanneer de koning denkt dat er een realistische kans op slagen is. Ik denk dat jij ook voldoende de pers volgt om te weten dat BDW nooit het premierschap opvorderde ? Wat automatisch meegaat met het formateurschap overigens, als de opdracht lukt.
Er is niks mis mee, met zijn keuze, zijn analyse, dat het premierschap genetisch niet te verkopen is aan zijn achterban.
Maar ik blijf het een gemiste kans vinden dat hij de formatie onderhandelingen niet meegedaan heeft. Hij had even goed kunnen mee onderhandelen, en dan indien het resultaat hem finaal niet goed leek toch weigeren. Dan hadden zijn tegenstanders geen enkel argument om hem van vaandelvlucht te kunnen beschuldigen. Hij heeft het hemzelf aangedaan.
Ik blijf persoonlijk moeilijkheden hebben met het idee dat hij zo weinig taktisch inzicht zou hebben. Moeilijk te verenigen met zijn overduidelijke intelligentie. Staat hij zo hard onder invloed van de kliek naast hem ?