Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
|
Wel ja, heb ik ook al een paar keer gesteld. Niet zo zeer de godsdienst, maar het gedrag.
Uiteindelijk heb ik weinig last van die extremisten. Het zijn niet zij die mijn vriendin voor HOER uitschelden. Het zijn niet die extremisten die vorig jaar mijn overbuur in elkaar hebben gestampt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B.
Wel ja, dat omvat gedrag een beetje.
Is volgens mij een onderschat aspect aan allochtonen. Vlamingen gaan communicatie met allochtonen liever uit de weg. En dan vooral de communicatie met de maghrebijnse allochtonen. Vlamingen hebben over het algemeen liever geen moslims in hun directe vriendenkring of omgeving. Een gesprek met een morokkaan of turk wordt vaak als invasief, aanvallend en agressief ervaren. Over een conflict of een verhitte discussie met een met maghrebijnse allochtonen zal ik maar helemaal niet beginnen.
Zelfs de zogezegde "verdraagzame" hebben dit liever niet (ook al zullen ze dat nooit toegeven). Kijk maar eens in de directe omgeving van deze "verdraagzame". Interessant om te zien of die verhoudingsgewijs evenveel allochtonen vrienden hebben als de stad waarin ze wonen.
Als er her en der al eens een vriendenkring of dergelijke een allochtoon heeft, dan gaat het steeds om 95% geassimileerde allochtonen .
Heb dit eerder al eens gesteld in een discussie met iemand, waarop die beweerde dat er in zijn vriendenkring ook allochtonen waren. Achteraf bleek het om een geadopteerde Indische te gaan.
De correcte denkers zullen dit natuurlijk in alle talen ontkennen, hetgeen alleen maar bijdraagt aan die segregatie.
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B.
Ja, maar ik stel dat religie maar 1 aspect is, en volgens mij niet de belangrijkste. Het is een regel die wel niet ontzettend letterlijk zal genomen worden, maar de morele druk zal er ongetwijfeld zijn. Allochtonen leggen zeer graag de nadruk op "EIGEN cultuur", "EIGEN" volk,...
Het zijn volgens mij vooral andere aspecten zijn die de omgang onmogelijk maken.
Ook krijg je de indruk dat wanneer je met een marokkaan e.d. praat, dat je dan steeds op een andere golflengte zit. Vele woorden en begrippen schijnen een andere lading te hebben. Bijvoorbeeld "respect" heeft voor een Vlaming te maken met waardering. Voor een maghrebijn heeft dat te maken met onderwerping. Die zaken gaan volgens mij niet samen.
|