Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk
Ik maak eerst een onderscheid tussen een basisbehoefte binnen een hogere beschaving en scherm die af , en daarnaast de tastbare commerciele producten die volledig liberaal moeten worden geproduceert en verhandeld .
|
Kijk, het is hier dat er twee problemen zijn.
Ten eerste is het nogal arbitrair om sommige dingen als "basisbehoefte" te zien, en andere, niet. Jouw keuze zal anders zijn dan die van een andere.
Maar soit. Laat ons dat even opzij zetten.
We zijn het er blijkbaar over eens dat als iets door de staat gebeurt, het altijd corrupt is, slecht gedaan wordt, veel te duur is, en van slechte kwaliteit is (ik neem toch aan dat we het daar over eens zijn, niewaar ?).
Welnu, dan begrijp ik jouw standpunt niet. Waarom wil je nu juist de dingen die je als BELANGRIJK hebt bestempeld, uw zogezegde basisbehoeften, per se duur, van slechte kwaliteit, en met veel corruptie produceren ???
Ik zou eventueel kunnen begrijpen dat je zegt dat de staat zich moet bezig houden met FUTILITEITEN die niet belangrijk zijn, als dusdanig is het niet erg dat daar slechte kwaliteit aan verbonden is, en hoge prijzen. Het zou me ontgaan waarom er per se dingen slecht gemaakt moeten worden. Maar bon, als ze niet belangrijk zijn is dat niet zo erg. Misschien om een legertje ambtenaren een bezigheid te geven, weet ik veel. Maar BASISBEHOEFTEN ???