Los bericht bekijken
Oud 26 maart 2012, 12:29   #1
VlaanderenMijnLand
Banneling

Standaard Een echte Vlaamse Mobiele Operator

Hallo, Ik ben Diederik Vandaele, ondernemer.

Al jaren maak ik, net zoals iedereen tegenwoordig, gebruik van mobiele communicatie, zowel privé als professioneel.

Wat me echter enorm stoort is het feit dat er megawinsten op worden behaald, en dat die winsten bijna volledig naar het buitenland verdwijnen. Mobistar en Proximus zijn Frans, Base is Nederlands.

Mijn idee is om een nieuwe mobiele operator te starten, specifiek voor Vlaminegen, waarbij de winsten die behaald zouden worden in Vlaanderen zouden blijven. en dit ook zo in de statuten te vermelden.

In eerste instantie zou ik paketten "overtollige" belminuten en sms opkopen van de grote operatoren, toegegeven, daar wordt door hen ook winst op gemaakt, maar het zou maar gaan over 30% van wat er normaal naar het buitenland wordt gesluisd. Afhankelijk van het aantal abonnees, kan ik dan op termijn eigen netwerkcapaciteit afkopen van de overheid, maar daarvoor zal ik toch heel wat geld nodig hebben. Op dit moment dus enkel een 'virtuele operator'.

Ik vraag me echter af of daarvoor interesse zou zijn. Om break-even te draaien zou ik 5000 abonnees moeten hebben. De prijzen zouden ongeveer op het niveau liggen van de huidige goedkopere tarieven, het gaat vooral over het feit dat je geld in Vlaanderen blijft. Die winst wordt dan achteraf geïnvesteerd in andere Vlaamse bedrijven.

Zodus, ik vraag het even aan de aanwezigen hier. Goed plan? Wie zou een abonnement kopen, gesteld dat het al zou bestaan?
VlaanderenMijnLand is offline   Met citaat antwoorden