Met andere woorden, kijk toch eens wat er gebeurt! Er wordt duidelijk geprobeerd om een volksheld, met al zijn verdiensten, door het slijk te sleuren voor een paar onnozele fietsen.
Waarom worden Dehaene en co niet in verdenking van corruptie gesteld? Of eender welke politicus van lokaal tot federaal? Al die politici, van welke kleur dan ook, al die "inner circles", al die captains of industry, de bedrijfsleiders, de vakbondsleiders, ..., vul de lijst maar aan... Kortom, heel dit systeem, van hoog tot laag, van links naar rechts, is zo corrupt als de pest.
Maar een volksheld moet van zijn sokkel getrokken worden. Dat die man een lintje heeft gekregen en heeft aanvaard, is zijn probleem. Want daardoor ook speelbal van de politiek. Kan mij in dat opzicht ook niet schelen.
Maar alstublief, niet te snel staan dansen op iemands graf. Dat cynisme heb ik nooit gehad en wil ik ook niet hebben.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
|