Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
Mijn vraag was eigenlijk vooral wat jullie vinden van het voorstel van de BBL, niet zozeer wat jullie vinden van mijn mening. Echter, doe gerust voort, maar ik zou wel op het eerste ook van iedereen een eerlijk antwoord willen krijgen, en eventuele alternatieven.
|
Het grote probleem is dat hierbij de plattelandsbevolking het ergst wordt getroffen. Woon je in een landelijke streek dan is er echt niet zoveel openbaar vervoer. Hoogstens is er een belbus, maar dan ook weer niet na of voor een bepaald uur.
De enige manier is sleutelen aan het aanbod van het openbaar vervoer. Laat ook toe dat De Lijn bijvoorbeeld met "light trains" bepaalde door de NMBS afgestoten lijnen kan rijden. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan Eeklo-Brugge, al moet daar op bepaalde plaatsen wel wat gebeuren aan de infrastructuur die her en der volledig is weggehaald. Of de oude treinverbinding tussen Diksmuide-Nieuwpoort die zo kan aangesloten worden op de NMBS-lijn Adinkerke-Gent. Enzovoort. Maar dat alles kost natuurlijk geld, veel geld.