Los bericht bekijken
Oud 30 maart 2012, 21:02   #654
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Veschiet je pijlen niet op verkeerde doelen.

Wat 'vanzelf' in de natuur voorkomt noem ik natuurlijk en niet 'tegennatuurlijk'. Ik kan niet helpen wanneer jij dat anders ziet.
Ik blijf het anders zien "Wat 'vanzelf' in de natuur voorkomt noem ik natuurlijk en niet 'tegennatuurlijk'". Ik denk dat je hier op zich wel gelijk hebt, maar het probleem is dat niet alles wat in de natuur voorkomt, 'vanzelf' voorkomt. Mensen en dieren handelen tegen dat vanzelf in, omwille van machteloosheid. Soms handel je op een manier omwille van de situatie waarin je je bevindt, waar je geen macht over hebt. Terwijl je, in een andere situatie ook anders zou handelen. Daarom dat ik denk dat we wel degelijk over 'tegennatuurlijk' moeten kunnen spreken.

Citaat:
De verbinding tussen natuurlijk en goed heb ik nooit gemaakt. Dat is voor jouw rekening.

Ik verbind aan de natuur geen morele connotaties.
Nee, die verbinding heb je nooit gemaakt, ik ook niet trouwens. Ik vond je argumenten niet juist, in de zin dat er wel van 'tegennatuurlijk' gesproken kan worden. Maar mijn inziens hoort ook dat niet in een morele discussie thuis.

Citaat:
Ik heb wel bezwaren tegen mensen die hun moraal tot dogma verheffen.
Heb je diezelfde bezwaren tegen mensen die jouw moraal tot dogma verheffen? 't Is een vraag, geen verwijt.
Raes is offline   Met citaat antwoorden