Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee
Dat zal moeilijk kunnen want ik probeer dogma's te vermijden.
Maar mocht dat het geval zijn: ja.
En nog eens: ik ben geen voorstander van abortus maar ook geen fanatiek tegenstander.
Ik ben enkel principieel tegenstander van mensen die met een stokstijf vingertje heen en weer zwaaien ongeacht de omstandigheden. Niemand heeft de waarheid in pacht. Moraalridders allerminst, want hun moraal is gebaseerd op DE waarheid, allé, HUN waarheid.
|
Ik ga nog eens tegendraads doen

Ik ben principieel tegen abortus, wat niet wil zeggen dat ik niet erken dat er geen situaties kunnen zijn waarin het te rechtvaardigen is. Ik weet niet of dat me fanatiek maakt.
Ik ben
geen principieel tegenstander van mensen die met een stokstijf vingertje staan te zwaaien, omdat er geen a priori-reden is om aan te nemen de ze
per definitie niets zinnig te zeggen hebben.
Ik respecteer mensen met een sterk gevoel voor moraal - ook al komt die niet overeen met
mijn ethiek - omdat het veel denkwerk en afwegen vergt, en het het strikte handelen volgens die ethiek gedisciplineerdheid vereist.
Bij wijze van boutade: veel mensen zouden veel minder domme dingen doen moesten veel mensen meer zwaaien met het vingertje. (
Ik had er in ieder geval niet slechter bij gevaren.)