Los bericht bekijken
Oud 2 april 2012, 00:01   #8
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het zijn de idioten die menen dat er zonder wapens en legers en geen oorlog meer zou zijn.
Dat is absoluut niet wat Vredesactie beweert. Vredesactie heeft als één van haar doelen het ontbinden van NAVO als internationale militaire organisatie die nagenoeg zonder internationale verantwoording werkt, en die zowat kan handelen naar eigen goeddunken. In Libië zijn de grenzen van het VN-mandaat flagrant overtreden (gaande van militair advies en levering van wapens die nu in Mali gebruikt worden tot effectief de inzet van Special Forces, pakweg een mantel voor de hogere economische doeleinden van het Westen), en dat was ook al zo voor de missie in Kosovo. Maar blijkbaar moeten we nu eenmaal burgers bombarderen om ze te redden....

Citaat:
Ik durf zelfs omgekeerd te stellen: de grote aanwezigheid van massavernietigingswapens heeft er voor gezorgd dat er net geen oorlog komt.

MAD is een garantie op vrede.
In dat geval dient ook aan Iran kernwapens toegekend worden. En moet het Iran's recht om een kernwapen te ontwikkelen erkend worden. Ik ben absoluut geen voorstander van kernbewapening, maar in deze zin is dat puur defensief, een extra oneerlijke troef die wegvalt aan de onderhandelingstafel voor de VS en Israël.

Citaat:
Ik ben er trots op dat wij als mensheid de kracht van de kernsplitsing hebben weten te controleren voor zowel een wapen als een energiebron.
Zolang er maar winst kan gemaakt worden.

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 2 april 2012 om 00:07.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden