Los bericht bekijken
Oud 3 april 2012, 11:49   #3
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte dames en heren van de pers,

Vandaag neem ik met verbazing kennis van de veelvuldige artikels in kranten en magazines over mijn politieke toekomst. Reeds in 2006 was ik kandidaat op de lijst Lumineus Lummen waar o.a. de mensen van N-VA mee deel vanuitmaakten. Sinds de verkiezingen van 2006 zetel ik, namens Lumineus Lummen, als voorzitster van de Lummense Bibliotheekraad. Ik constateer dat Het Nieuwsblad, op basis van een website van 6 jaar geleden, het incorrecte verhaal de wereld instuurde, alsof ik nieuw politiek onderdak had gevonden, dit zonder mij te horen. Met een eenvoudig telefoontje en een beetje journalistieke deontologie had deze blunder kunnen vermeden worden. Het feit dat Lumineus Lummen vandaag hun oude website verwijderde toont bovenstaande aan.

Ondertussen is het kwaad geschied en is deze kwakkel door verschillende andere media, zelfs buitenlandse, overgenomen. Ik verzoek dan ook alle uitgevers die dit artikel publiceerden of overnamen, op dezelfde plaats en via hetzelfde medium een rechtzetting te plaatsen. Louter een verwijdering van het artikel is onvoldoende aangezien het foute artikel door velen al gelezen is.

Het moet me ook van het hart dat ik het niet vind kunnen dat nu al maanden de perceptie wordt gecreëerd alsof ik alle mogelijke partijen afschuim op zoek naar een zitje. Zo was het de Lummense sp.a die me destijds verzocht op hun lijst te komen staan, ikzelf was geen vragende partij. Wat de media daarvan maakte strookte niet met de waarheid. Zo mogelijk nog erger was het artikel van vorige week dat ik mogelijks bij Groen opkom omdat ik op Facebook een vriendschapsverzoek van Groen Beringen (!) had aanvaard. Dit is een betreurenswaardig niveau van journalistiek. En vandaag komt de kers op de taart met het artikel dat ik nieuw onderdak heb gevonden bij Lumineus Lummen, terwijl ik reeds 5 jaar een mandaat vervul voor deze partij.

In de eerste plaats verzoek ik om een rechtzetting van deze storende kwakkel, die mijn reputatie ernstige schade toebrengt. In de tweede plaats vraag ik de journalisten hun werk degelijk te doen, niet te werken met websites van 6 jaar geleden en hun bronnen te checken vooraleer er wordt gepubliceerd.

Met vriendelijke groet,

Kim Geybels
Knack is ondertussen dezelfde riooljournalistiek als Hln en Dag Allemaal.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 3 april 2012 om 11:49.
CyberpunX is offline