Los bericht bekijken
Oud 3 april 2012, 21:35   #90
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ja dat klopt, maar ik wil er gewoon op wijzen dat je niet te licht mag gaan over die feiten. Het gaat om een misdrijf, strafrechterlijk kan dit tussen drie maand en een jaar "bak" opleveren en een boete gelijk aan het vermogensvoordeel x 3. Ook de financiêle waakhond kan een (administratieve) boete opleggen die kan oplopen tot (theoretisch) 2,5 mio euro.
Als hij zou schuldig zijn, dan is hij een idioot dat hij het in de eerste plaats heeft gedaan. Ik heb er moeite mee om het te geloven. Puur pragmatisch bekeken : de gucht heeft zodanig lang in het europees parlement gezeten dat hij financieel "binnen" moet zijn. Dat kan niet anders. Iedereen die de politiek volgt, weet wat die mannen binnenhalen. Je kunt beter europarlementslid zijn, dan eerste minister bij ons. Geen vergelijking mogelijk.
Dat is de reden dat ik nogal wat moeite heb om dit verhaal te geloven, waarom zou hij zich met zulk knullig geknoei bezig houden ? Een europarlementslid, nu eurocommissaris en een rijke madam die zouden moeten knoeien om een villa in Toscane te kopen ? Weinig waarschijnlijk.
Nu, als ooit zou blijken na een gerechterlijke uitspraak dat hij wel schuldig is, zal ik de eerste zijn om op zijn kop te kakken. Politici moeten zich ver houden van dergelijke fratsen. Wie moralistische speeches wil afsteken, moet zelf ver van dergelijke praktijken blijven.
We zullen wel zien wat de feitenrechter vonnist.
Dat klopt! Maar als men hier al rondjes gaat draaien door de beambte die met de zaak bezig is (ook al heeft die een andere politieke kleur) van de zaak te halen, dan is er voor mij stront aan de knikker: die beambte kan alleen maar iets ontdekken als er iets is. Als er niets is zal hij dus ook niets kunnen boven water halen. Hem nu, als zogezegd politiek tegenstander van de zaak halen als er echt niets aan de hand is, is het stomste wat men dus kon doen. De feiten zijn in ieder geval erg verdacht zoals uit het artikel uit Humo (toch niet het Vlaams-nationalistisch blad bij uitstek) blijkt en ik in vorige posts aanhaalde. Je kunt na_ief zijn ( en veel Vlamingen zijn dat ook nog ), maar zooooooooo naïef????

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden