Los bericht bekijken
Oud 4 april 2012, 20:07   #162
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik ga jouw toelichtingen afprinten. Voor een leek zoals ik is het een duidelijk overzicht.

Wat ik mis is hoe je mensen die van een bepaald land komen min of meer (en het blijft voorzichtig) kan onderbrengen in deze religieuze diversiteit van de Islam.

Pak nu bijvoorbeeld Marokkanen: wat kunnen die allemaal zijn?
Of Palestijnen die in Irak en Jordanië hebben gezeten?
En hoe zit het met Somaliërs en/of Ethiopiërs?

Ik weet bv dat mijn Marokkaanse achterbuurman het niet erg ziet zitten met de nieuwe buren (Ethiopiërs of Somaliërs). Is het nu omdat de laatsten donkerder van huidskleur zijn? (er is een eeuwenoude afkeer van noordelijke bevolkingsgroepen tgo de zwarte, meer zuidelijke bevolkingsgroepen (en zeker met zwart binnenland Afrika)) of is het vanwege een totaal verschillende religieuze strekking?
En waarom willen de Palestijnse ouders niet dat hun kinderen contact hebben met de kinderen van de Marokkaanse buren, en ook niet met die nieuwe aankomers (Ethiopîërs of Somaliërs?).
Kan je me wat aanwijzingen geven om die burenrelaties of het opvallend gebrek eraan) beter te begrijpen?

Het gaat dus om Somaliërs of Ehtiopiërs, Marrokanen, Palestijnen via Irak en Jordanië.

Dank je bij voorbaat!
Marokkanen zijn geen "heterogene" volk evenals Turken

Marokkanen bestaat uit Imazighen (Berbers) en Arabieren

Berbers op hun beurt bestaan uit verschillende stammen, de meesten komen uit de Rif en een kleine miderheid uit Souss, het zuiden namelijk Agadir, en deze soort Berbers zijn donkerder tot mulatachtig

De Arabieren van Marokko zijn in principe geen Arabieren maar zij spreken het Marokkaans-Arabisch en ze voelen zich gewoon Arabisch, de Marokkaanse Arabieren hebben praktisch allen Berberse DNA na recente onderzoeken

Veel Marokkanen zowel Arabofonen als Berberofonen komen uit Tanger, Tetuan, Nador, Hoceima, Berkane, Oujda, mensen die voornamelijk uit het Noorden komen

Turken bestaan ook uit verschillende bevolkingsgroepen zoals Lazen, Koerden, Armeniers, Assyeriers, Grieken, Bulgaren, Circassiers, Arabische Turken, Zigeuners, Alevieten, de meerderheid zijn Sunnitische Turken,

Binnen de Marokkaanse en Turkse gemeenschap heb je ook een zeer lichte vorm van racisme tussen de Arabieren en Berbers onderling, tussen de Arabieren onderling en tussen de Berbers onderling, vanwege de vele Berberse stammen, een soort onschuldige geplaag, in principe kan je zeggen dat Berbers uit verschillende "volkeren" bestaan, volgens mij zijn het geen stammen, want je merkt wel een vorm van afstandelijkheid ten opzichte van de vele stammen, dit verklaart waarom Berbers nooit een "echte land" hebben opgebouwd

Maar de Berbers zijn ook één van de meest oude volkeren die nog niet is uitgestorven

Marokkanen hebben geen afkeer voor donkere mensen of wat dan ook, integendeel Marokkanen en Zwarten zijn broeders van elkaar, want we zijn allen Afrikanen, en Marokkanen zijn ook Afrikanen ik persoonlijk heb Zwarte vrienden, Zwarten en Noord-Afrikanen hebben veel gemeenschappelijk,

Verder hebben Marokkanen veel zwart bloed, wat je wel veel hebt is dat sommige Marokkaanse jongens stikjaloers zijn op Zwarte mannen omdat sommige Marokkaanse vrouwen voor Zwarten vallen, en dit verklaart ook soms een haat voor sommige zwarte mannen,

Er is ook een afkeer voor zwarten die zich voordoen als Zwarten uit Amerika, men vind dit namelijk dom, is het misschien niet beter om de echte Afrikaanse cultuur niet te behouden, we noemen ze "wannabe-motherfucker"

Wat Somaliers betreft, Somaliers worden in hoge achting gehouden bij de Marokkaanse gemeenschap vanwege hun vroomheid, armoede en oorlog

Let op: De meeste Marokkaanse Arabieren zijn wel moderner, losser, losbandiger en deze zelfde Marokkaanse Arabieren (die veel Berbers bloed hebben) hebben soms een afkeer en een haat voor Berbers omdat Berbers "strenger zijn", Islamitischer, en daar kunnen sommige Arabische mensen niet tegen, misschien is het een Arabische familie dat een afkeer heeft voor de Orthodoxe Somaliers??? Want Somalische vrouwen lopen rond in zeer grote gewaden

Laatst gewijzigd door Moor : 4 april 2012 om 20:09.
Moor is offline   Met citaat antwoorden