Los bericht bekijken
Oud 5 april 2012, 13:20   #166
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Marokkanen zijn geen "heterogene" volk evenals Turken

Marokkanen bestaat uit Imazighen (Berbers) en Arabieren

Berbers op hun beurt bestaan uit verschillende stammen, de meesten komen uit de Rif en een kleine miderheid uit Souss, het zuiden namelijk Agadir, en deze soort Berbers zijn donkerder tot mulatachtig

De Arabieren van Marokko zijn in principe geen Arabieren maar zij spreken het Marokkaans-Arabisch en ze voelen zich gewoon Arabisch, de Marokkaanse Arabieren hebben praktisch allen Berberse DNA na recente onderzoeken

Veel Marokkanen zowel Arabofonen als Berberofonen komen uit Tanger, Tetuan, Nador, Hoceima, Berkane, Oujda, mensen die voornamelijk uit het Noorden komen

Turken bestaan ook uit verschillende bevolkingsgroepen zoals Lazen, Koerden, Armeniers, Assyeriers, Grieken, Bulgaren, Circassiers, Arabische Turken, Zigeuners, Alevieten, de meerderheid zijn Sunnitische Turken,

Binnen de Marokkaanse en Turkse gemeenschap heb je ook een zeer lichte vorm van racisme tussen de Arabieren en Berbers onderling, tussen de Arabieren onderling en tussen de Berbers onderling, vanwege de vele Berberse stammen, een soort onschuldige geplaag, in principe kan je zeggen dat Berbers uit verschillende "volkeren" bestaan, volgens mij zijn het geen stammen, want je merkt wel een vorm van afstandelijkheid ten opzichte van de vele stammen, dit verklaart waarom Berbers nooit een "echte land" hebben opgebouwd

Maar de Berbers zijn ook één van de meest oude volkeren die nog niet is uitgestorven

Marokkanen hebben geen afkeer voor donkere mensen of wat dan ook, integendeel Marokkanen en Zwarten zijn broeders van elkaar, want we zijn allen Afrikanen, en Marokkanen zijn ook Afrikanen ik persoonlijk heb Zwarte vrienden, Zwarten en Noord-Afrikanen hebben veel gemeenschappelijk,

Verder hebben Marokkanen veel zwart bloed, wat je wel veel hebt is dat sommige Marokkaanse jongens stikjaloers zijn op Zwarte mannen omdat sommige Marokkaanse vrouwen voor Zwarten vallen, en dit verklaart ook soms een haat voor sommige zwarte mannen,

Er is ook een afkeer voor zwarten die zich voordoen als Zwarten uit Amerika, men vind dit namelijk dom, is het misschien niet beter om de echte Afrikaanse cultuur niet te behouden, we noemen ze "wannabe-motherfucker"

Wat Somaliers betreft, Somaliers worden in hoge achting gehouden bij de Marokkaanse gemeenschap vanwege hun vroomheid, armoede en oorlog

Let op: De meeste Marokkaanse Arabieren zijn wel moderner, losser, losbandiger en deze zelfde Marokkaanse Arabieren (die veel Berbers bloed hebben) hebben soms een afkeer en een haat voor Berbers omdat Berbers "strenger zijn", Islamitischer, en daar kunnen sommige Arabische mensen niet tegen, misschien is het een Arabische familie dat een afkeer heeft voor de Orthodoxe Somaliers??? Want Somalische vrouwen lopen rond in zeer grote gewaden
Hartelijk dank! Nog eentje om af te printen!

Volgens mijn oppervlakkige opzoekingen, had ik de indruk gekregen dat het net de Berbers waren (Marokko en Algerije) die net niet islamitisch strenger waren omdat de Arabische overheersing (9de -11de eeuw) niet in hun leefgebieden ten volle doordrong (net zoals bv de Basken geen echte Romeinse overheersing hebben gekend.)
Iemand uit die contreien heeft me ooit gezegd dat berbervrouwen in Algerije in die afgelegen gebieden (die volledig door de overheid worden verwaarloosd) GEEN sluier dragen. Nu waarschijnlijk wel, maar dertig jaren geleden helemaal niet.

Dan is er nog een probleem om een klare kijk te kunnen hebben: mensen evolueren, mensen komen hier terecht en hebben een bepaalde reis achter de rug. Er is zoveel zodat er een hele kloof kan zijn tussen de ene generatie en de andere.

Goede opmerking: het kan zijn dat mijn nieuwe Ethiopische of Somalische achterburen orthodox zijn (ik heb er reportages over gezien.).

Hopelijk staan zij wel open voor normaal menselijk contact af en toe: gewoon een burenpraatje als de gelegenheid zich daarvoor aanbiedt.

Nogmaals dank!
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden