Los bericht bekijken
Oud 5 augustus 2004, 14:08   #15
Astenblieft mensen
Minister

Astenblieft mensen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
OK, omdat je het zo vriendelijk vraagt

Ja.

Neen.

De woede die zich uit na decennialang belazerd geweest te zijn.

Ja.

Ja, maakt deel uit van het gevoel belazerd geweest te zijn.

Zie vorig antwoord.
Beste Bankier, ik vind uw antwoorden wat summier

Zomaar posten zonder uitkeg waarom rascisme geuit mag worden, vind ik wat makkelijk. en ja, het is bij de wet verboden, grondwetartikel 1: in nederland dan toch. Rascisme is verboden, net als op de stoepfietsen en spugen op straat. Alles wordt toch gedaan, maar dat wil niet zeggen dat men zich niet op die wet mag beroepen. Er zijn toch tal van mensen die last hebben van rascistische uitspraken, en ik ben er een van. Al heb ik er gelukkig maar weinig rascistische uitpraken tegen me gehad in mijn leven.Woede van jarenlang belazerd te zijn (ook een vreselijk algemene formulering) is nog geen reden om een bevolkingsgroep, een ras of een huidskleur daarvan de schuld te geven. Geef dan Hitler de schulf, of al die gasten die na de wederopbouw en het communisme trachtten om Duitsland in goede banen te leiden. Agressie zit in de mens, dat zal best. Als ik kwaad ben heb ik ook zin om te schoppen. Dat wil niet zeggen dat ik het dan maar mag doen. De straat heeft geen last van mijn geschop, of een beetje spuug op de grond, iemand edie hier komt en de volle lading krijgt wel.

Ik ben het met Nou Nou en Woesjj eens dat hier eerder gezocht moet worden naar een oplossing die met de evolutie van een land te maken heeft. We kunnen niet terug naar het Vlaanderen van ik-weet-niet-hoelang-terug zonder buitenlanders en vreemdelingen. Zo kan ik ook niet terug naar hoe ik was toen ik 16 was en gezien ik daarmee te dealen heb, ga ik op zoek naar hoe het nu moet. Met een beetje menselijkheid in je kont begin je te denken aan mensenlijke oplossingen die niet klinken als: eigen volk eerst.

Inderdaad, het onderwijs, nummer 1. Ervoor zorgen dat het onderwijs toegankelijk is ook voor anderstaligen met een grote nederlandse taalachterstand. Het kan, het kost alleen geld. Dus stop daar dan ook geld in, zou ik willen zeggen. Het is een cliche maar wel een waarheid: de jonge mensen zijn de toekomst van dit land, ook de vreemdelingen. Belgie zal er over 20 jaar volledig anders uitzien als nu en we houden het niet tegen. Ik zie er over 20 jaar ook andersw uit als nu en ook ik houd het niet tegen. Dat wil niet zeggen dat Belgie (of ik) over 20 jaar naar de klote zijn. Integendeel.
Astenblieft mensen is offline   Met citaat antwoorden