Los bericht bekijken
Oud 6 april 2012, 10:18   #265
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En dan? Wat zou dat verschil uitmaken? Wat verschil maakt het voor mij als burger uit dat de woonplaats van mijn voorouders in 1839 net buiten de lijnen vielen om bij Nederland ingedeeld te worden, Wat verschil maakt het uit dat mijn voorouders na Napoleon door de grootmachten bij de Nederlanden gevoegd werden en niet bij het Duitse rijk waartoe hun woongebied al eeuwenlang behoorde?

Zonder de Vlaamse overwinning hadden ze in Vlaanderen misschien Frans gesproken. Zou dat erg geweest zijn? Ik denk het niet. In tegendeel. Dan waren ze verstaanbaar tot in het Zuiden van Europa.
Tja iedereen heefft natuurlijk andere gevoeligheden. Als gij U niet identifeceert met het Nederlands dan kan ik uiteraard best begrijpen dat U dat koud laat. Maar tusssen de regels lees ik wel een zeker ongenoegen in uw eerste paragraaf......
Men kan niet iedereen verplichten dezelfde identifikaties aan te gaan.
Vanuit mijn persoonlijk standpunt vind ik dat dan weliwaar een laakbare vorm van onverschilligheid, maar nogmaals uw mening - of eerder gevoeligheid - is wat ze is en daar kan men niet over dikussiëren.
En ja ik begrijp natuurlijk dat gij dat anders ziet! Het zij zo.
En in alle objektiviteit moet ik ertaan toevoegen dat uw houding dan wel van meer volwassenheid getuigt dan die van het Oosten.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 april 2012 om 10:24.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden