Los bericht bekijken
Oud 7 april 2012, 14:21   #270
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
vanaf minuut 02.00

en ja, ik leer héél rap bij hoor, zeker als ik dat filmpje nu al tien keer heb moeten bekijken omdat jij niet hoort wat de prof zegt.
Vanaf minuut 2 komt Jean-Louis Thill aan het woord.
Jean-Louis Thillie beweert niet dat er jaarlijks honderden kinderen sterven, maar dat er jaarlijks "plus qu'une centaine d'enfants". Dat betekent meer dan een honderdtal.
Ik weet het, honderden is meer dan een hondertal, duizenden is ook meer dan een hondertal; maar dat zegt deze gerenomeerde toxicoloog niet. Hij zegt "meer dan een honderdtal".

In het begin worden beelden uit de archieven van het journaal van France3 getoond waaruit blijkt dat 18 personen gehospitaliseerd werden na het eten van hamburger in 2005 en verder een on-line artikel dat september 2011 over het overlijden van 1 11-jarig meisje ten gevolge een infectie van de e-hec bacterie die deze zomer (van 2011) gevonden werd "dans des graines germées" die 50 doden veroorzaakte en ongeveer 4400 mensen besmette in Europa en Noord-Amerika.

Ik wil dus nog altijd weten wat de bron is voor die "jaarlijks sterven meer dan honderd(en?) kinderen door het eten ven "steak haché in Frankrijk."

Laatst gewijzigd door artisjok : 7 april 2012 om 14:22.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden