Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon
Hoe zit dat nu eigenlijk met rekening rijden ? Dat ging er toch komen ?
|
Wel ik ben daar in weze een voorstaander van . al kon dit ook wel geregeld worden door de brandstof prijzen hoog te zetten .
Ik ben een lover van spreciale wagens en met krachtige motoren . Ik heb 5 wagens en allen zijn V8 , de V8 4.6 l en de V8 5 liter is gewoon niet meer verantwoord om in te schrijven . mijn vrienden met gelijkaardige wagens denken er net het zelfde over .
Ben ik een onverantwoorde grote vervuiler . ABsoluut niet want ik heb die dingen maar ik rij amper 12.000 km per jaar . ik gebruik de wagen enkel als het nodig is . maar ik geniet er van .
In het laatste jaar de de V8 5 liter was ingeschreven koste dat ding 2495 € aan tax per jaar . en ik heb er amper 7 keer mee gereden dat jaar .
De wagen was zo goed onderhouden dat in de laatste test , de uitstoor kleiner was dan een kleine 1600 diesel .
Wat maakt het uit voor ons dat de benzine 2 € kost als ge zuinig omspringt met het gebruik . Ik vind dat een tax voor een dergelijke wagen onverantwoord is .
Het verbannen van mooie dingen , is gelijk het wegnemen van motivatie , levensvreugde en economische rotatie .
Maar de belgische staat moet zo nodig overal geld uit kloppen dat alle economie en bedrijvigheid stil valt .