Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Inderdaad. Dat is altijd mijn standpunt geweest, en het zal ook altijd mijn standpunt blijven
Ik ben dan ook in een andere draad over bangalijstjes een stap verder in de redenering gegaan: aanvallen op de eer en reputatie van vrouwen zijn geen bagatel, maar nemen die vrije keuze voor vrouwen weg.
Vandaar dat ik stelde:
Dat proberen ze nu tegen mij te gebruiken, om mij op mijn beurt te belasteren! Hierbij illustreren ze opnieuw hoe verwerpelijk laster is. Al wie laster probeert te bestrijden, wordt op zijn beurt belasterd.
Zo zie je maar dat de vrouw ook de man kan verdedigen, want in deze draad heb jij mijn eer en reputatie verdedigd en daarvoor ben ik je dan ook dankbaar!
|
Je kunt het ook anders bekijken, omdat jij een bekeerling bent krijg je steun?
Mogelijk zou Suqar u niet eens kennen mocht u dit niet zijn? Laat staan het voor u opnemen, komt dit niet omdat u beiden vanuit dezelfde levensovertuiging redeneert?
Uw eer en reputatie?? Denk je echt zoo belangrijk te zijn; op basis van een toch wel " vreemde" mening over eer, vrouwen, leven en dood??
Neemt niet weg dat de uitspraak dat "de eer van vrouwen een kwestie is van leven en dood," wel degelijk uw woorden zijn, laat nu net die mentaliteit een bedreiging zijn voor vrouwen.
Het is niet omdat Suqar als moslima het voor u opneemt dat daarmee uw vreemde uitspraken ineens van "aanvaardbare" kwaliteit worden!