Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Beangstigend.
Wat ik heel erg vind, is het vetgedrukte wat jij schrijft. Nochtans is het iets dat ik al heel vaak gehoord heb.
Oudere mensen, die eigenlijk gewoon rechttoe rechtaan zeggen: ik ben blij, dat ik al een heel deel geleefd heb... en het leven heb geleid hoe het was ...
Als ik nu jong zou zijn, ik zou het niet meer zien zitten .... Men verwijst dan naar de immigratie ... en zeker voor mijn kinderen, laat staan klein- of achterkleinkinderen vrees ik ... (dat zij hier in de minderheid zullen zijn en ons land absoluut niet meer hetzelfde zal zijn qua rechten, sociale zekerheid en welvaartsniveau).
|
Inderdaad, ook ik heb dit gevoel heel sterk. Ik ben blij dat ik enkel in het tweede deel van mijn leven de islamisering en de enorme immigratie moet meemaken. Ik ben bang voor mijn kinderen die mogelijk veel meer problemen zullen kennen. En hoewel ik vroeger dikwijls wenste kleinkinderen te hebben, ben ik nu dankbaar dat ik ze niet heb, ik zou slapeloze nachten hebben als ik over hun toekomst nadenk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Mijn persoonlijke ervaring is overigens helaas aansluitend bij het stereotiepe:
Eén Marokkaanse jongen in de klas, klein van gestalte, maar daar bleef het dan ook bij. Ooit heeft hij zelfs bijna met een stoel gegooid ... Pesten, blaffen, en de manier waarop zijn puntentelling tot stand was gekomen was nooit eerlijk, terwijl de andere leerlingen nooit een resultaat betwisten. Hij ging er zelfs voor tot bij de directie. Hij maakte zich er keer op keer belachelijk, maar intussen vrees ik wel dat hij zeer veel mensen rechtser heeft gemaakt...
Ooit zou hij ook een leerkracht hebben opgewacht bij haar wagen. Het ging om een vrouw.
Hij maakte dus zeker amok en was "bekend" over de gehele speelplaats omwille van het feit dat hij niet zonder dat men hem kon opmerken zou passeren zeg maar.
Hij heeft later overigens succesvol verder gestudeerd op universitair niveau (rechten). (Het is vreemd maar ik hoor vaak dat er een voorkeur lijkt te zijn voor rechtspraktijk (hogeschool) en rechten (univ), of Islamistiek natuurlijk.
|
Zulke verhalen hoort men meer en meer. Ik heb ooit met een licentiate gesproken die mij verhalen vertelde die ze beleefde in haar functie als coördinatrice in het beroepsonderwijs waardoor ik serieus geschokt was.