Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Zeker al een pak beter dan z'n voorganger, zo heeft hij bepaalde industrieën terug genationaliseerd.
|
Ik volg het met interesse. Het zal interessant zijn om te zien hoe Ruslands economie evolueert.
Citaat:
Maar in grote lijnen blijft Rusland toch een economie die vooral ten goede komt aan een handvol oligarchen, terwijl de grote massa, zeker op het platteland en de kleinere steden, maar weinig ziet van de toegenomen welvaart.
|
Het lijkt me dat Poetin die oligarchen als marionetten bespeelt, zie maar naar de val van Berezovsky. Hij heeft ook Gusinsky en Khodorkovsky aangepakt, de andere oligarchen zijn nu afhankelijk van hem. Echter, met die crisis rond Berezovsky vraag ik het me af of het überhaupt wel mogelijk is om nog meer oligarchen aan te pakken zonder internationale conflicten te creëren, los van wat Poetin zelf erover denkt.
Citaat:
Putin's persoonlijke fortuin wordt geschat op 40 miljard euro door the guardian. Hij is dus zeker niet slechter geworden van de val van het communisme.
|
Veertig miljard dollar was de hoogste schatting, schattingen die elkaar allemaal tegenspreken. Het is vrij moeilijk te zeggen wat nu wél en wat nu niet betrouwbaar is.