Los bericht bekijken
Oud 11 april 2012, 18:01   #25
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Merk jij de laatste tijd geen neerwaartse spiraal, Steve? "Gouden tijden" is misschien wat overdreven, maar er was toch ooit wel een tijd dat er minder gescholden en getrolld werd door hardnekkige dubbelnickers...
Ik weet het niet, misschien heb ik wel een goede filter en lees ik gewoon over zulke posts heen. Een en ander heeft wellicht te maken met een grotere polarisering in de samenleving en de verharding van het politieke discours, maar ik vind niet noodzakelijk dat de moderatie daarin moet tussenkomen. Een kleine selectie halve garen zijn ook onvermijdelijk, meestal worden die dan uiteindelijk toch wel eens geband als ze echt over de schreef gaan.

Een zekere forummoeheid is volgens mij ook verantwoordelijk voor de verschraling van het forum. Op een gegeven moment haken de mensen die oprecht geïnteresseerd zijn in een discussie af, maar dat komt volgens mij minder door de dubbelnicks en scheldende idioten, maar vooral door de aanwezigheid van een beperkte groep politieke activisten die hier alleen zitten om een agenda te promoten en verder vooral iedere discussie willen doen ontsporen of rekken (afhankelijk van hoe goed of slecht het onderwerp in hun kraam te pas komt) om hun ideeën zo vaak mogelijk te kunnen herhalen of in een poging iemand een ban aan te naaien. Voor alle duidelijkheid: zulke figuren vind je aan beide zijden van de ideologische breuklijn.
Steve_M is offline