12 april 2012, 11:47
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk
Ik weet dat ik een bekogelende voorstelling heb gemaakt met de ik als figurant , ben ik daardoor kwetsbaar ? beter kwetbaar dan geen discutie punt . kijk maar naar het aantal driftige reacties , dan wel op de man en niet op de topic .
En kom me nu niet vertellen dat de doorsnee mens die effe binnen wipt in een krantewinkel of zijn afspraak 10 minuten uitloopt en je komt aan je auto en daar staat een manneke met een grijns een fototje te pakken om een geldelijk boete binnen te halen , dan baalt iedereen .
En als die parkeer agent een vreemdeling is die een dergelijk jobke met machts positie met een zeker humeur uitoefend , ipv een echte job te zoeken, dan zijn er veel mensen die dat iritant vinden .
ALLEEN ...... mag dat nooit verwoord worden door de electorale pretentie . en duidelijk zijn de groen klootjes en een stelletje zakken die te lui zij om te werken en bijgevolg geen centjes hebben voor een auto nog de ergste.
En natuurlijk , als het over mijzelf gaat , grom ik in mijzelf als ik iets echt mispeutert heb en een boete moet betalen , maar er is gewoon geen dialoog en geen menselijkheid meer . en dat is de topic .
Gezagsdragers en overregelmentering overschreiden een gevoel van menselijke vrijheid. En als dat gezag vanuit een iritante hoek zonder argument , het regeltje op de letter neemd , kan dat leiden tot iritatie .
Ontken dat niet , want U liegt .
Twee voorbeeltjes . Een mevrouw belt me met een gasgeur in huis .
Hartje winter en geen verwarming . Ik zeg open het raam steek geen licht aan , Ik ben daar over 15 minuten .
Ik parkeer mijn bestelwagen voor het huis ( laad en loszone ) ik ben 20 minuutjes binnen en kom naar beneden wat gereedschap halen . raad je het al , Een flikkenkarretje , mijnheer u mag hier niet parkeren , Ik zeg ik ben hier pas voor een dringende oproep en herstelling . Het antwoord , je hebt in 10 minuten niet gellad of gelost . en als je uw deur open laad van Uw bestelwagen dan weten we dat U bezig bent . Ik antwoord , als ik in centrum Antwerpen mijn bestelwagen open laat en loop op en af naar het 3 verdiep dan kom ik terug en zijn mijn boormachines wel verdwenen .
De agent schrijft rustig verder , en antwoord mijnheer ale je hier moet werken kan je gerust bij de bevoegde diensten een parkeer vergunning aanvragen , in drie dagen heb je ze . Leuk he , Voor een gaslek .
Mag je dan , denken domme kloot of loop naar de hel ?
|
Uiteraard moogt ge dan denken "domme kloot, loop naar de hel", uiteraard. Ten eerste omdat het ne flik is en dus per definitie nen domme kloot.
Maar die mens zijn herkomst en kleur spelen daarin geen rol.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
|
|
|