Los bericht bekijken
Oud 13 april 2012, 08:09   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Preciesheid van de pers: het is een echt meisje of het is echt een vrouwtje

In De Standaard las ik net een aantal uitspraken in het hoogstaand Nederlands, van onze toekomstige onverkozen staatsleider.

Het gaat me over deze zin:

Citaat:
'Het is een echt meisje'

Prins Filip tijdens de persconferentie waarop de geboorte van zijn eerste dochter, prinses Elisabeth werd aangekondigd.
Dat frappeerde me een beetje, want die zin zit 'juist' in mekaar, terwijl ik me herinnerde dat hij aan alle kanten rammelde.

Dus even gecheckt of ik niet begon seniel te worden.

En ja hoor:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...8402/1.1139686
Hij zei: "Het is echt een vrouwtje".

Punt van discussie:
Als je een artikel in de krant leest met als titel: "memorabele quotes", dan mag je toch verwachten dat die quotes letterlijk juist zijn.

Is dat slordigheid van De Standaard, of zijn ze iets van een taai imago aan het oppoetsen ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden