Los bericht bekijken
Oud 13 april 2012, 08:19   #5
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Probleem is zoals steeds dat men niet weet waar men mee bezig is en dat men niet weet wat de gevolgen kunnen zijn. Om die reden ben er dan ook eerder tegen.
Ik ben eerder voor een kennis landbouw, die gebruikt maakt van knowledge om onkruid, insecten zoveel mogelijk op biologische manier te weren.
Ik kan me een geval herinneren van genetisch gemanipuleerd zaad dat men kon gebruiken en dat bestand was tegen een bepaalde onkruidverdelger van dezelfde producent. De boeren die het begonnen te gebruiken merkten dat ze naar verloop van tijd meer en meer van het goedje moesten gaan gebruiken en uiteindelijk het onkruid gewoon resistent werd tegen de onkruidverdelger.
Ik meen mij te herinneren dat het om Monsato ging en de onkruidverdelger Roundup was.
Ondertussen hadden die genetisch gemanipuleerde planten andere planten in de omgeving besmet en werkte de onkruidverdelger van Monsato niet meer. Het eerste is een zwaar gevolg en het tweede toont dat hun strategie en product een maat voor niets was, maar ondertussen zal men wel met de besmetting met andere planten.
Kortom, een gevaarlijk spelletje.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden