Los bericht bekijken
Oud 15 april 2012, 14:04   #87
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De denkwereld van de haat mag gerust bestudeerd worden. Daarvoor hoeven we zijn excuses niet te bestuderen.
Ik denk dat zijn haat er eerst was en hij daarrond een "ideologie" heeft opgebouwd.
Welke ideologie zou Breivik vanuit zijn haat opgebouwd hebben mocht hij in China, Zuid-Afrika, Colombia of om het even waar, gewoond hebben? Bijgevolg is die ideologie het bestuderen niet waard.
Waarom hij doordrongen is van haat is wel de moeite om te bestuderen.
Als je het manifest van Breivik leest, dan zie je wie zijn referenties waren: The Brussels Journal van de neoconservatieve VB'er Paul Beliën, echtgenoot van Alexandra Coolen, de English Defense League & andere organisaties van pro-Israëlisch extreem rechts in Europa, Amerikaanse neoconservatieven, extremistische kolonisten op de Westbank, islamofobe auteurs, enzovoort.

Het is dat gedachtengoed dat Breivik heeft doen radicaliseren. Als we een herhaling van Breivik's daden willen vermijden, zullen we dus dit neoconservatisme en deze islamofobie moeten bestrijden met dezelfde ijver als we vandaag nazisme en antisemitisme bestrijden. Als we dat niet doen, dan staat Breivik II morgen voor je deur met een riot gun.

In de zieke geest van de Breivik-adepten is jouw ijver voor wederzijds respect tussen mensen van verschillende overtuiging of afkomst immers een verraad aan hun idee van een heilige oorlog van "the West" tegen "the rest", met Israël als speerpunt van God tegen de Satanische alliantie van Moskou, Peking en de Derde Wereld.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 15 april 2012 om 14:07.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden